Sportig Allvädersjacka

IggaN

Medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
KTM 640 LC4 -06
Tjena,

Jag är ute efter en allvädersjacka som har sportig look, alltså inte gubb-touringjacka som de flesta är, jag är för cool för det. Vet ni någon bra som ni kan rekommendera? :)

Jag har kikat på Alpinestars Megaton och Gunner. Kollat lite på reviews och verkar att Megaton är snäppet bättre än Gunner då man kan ta ut mer foder och funkar bättre på varma dagar än Gunner och likvärdigt på vintern. Har ni några andra tips?

Tack på förhand!

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Lindstrands jackor tycker jag ser snygga ut, svensk design för oss svenskar.

Jag kör med den vita versionen av jackan "Zero". Men om du kör i vintern som mig så blir den jätte smutsig jätte snabbt. Så bäst att ha något över det för att slippa tvätta varannan dag under vintern.

Däremot kan man inte ta ut fodret på Zero jackan. Finns någon luva aktig grej som man sätter emellan för att låta luften flöda. Jag har inte kört med den.

Men varma sommar dagar så blir den varm, men förutom den månaden och de enstaka extremt varma dagarna så funkar den kanon! Vår och höst funkar den kanon, dvs de flesta dagarna hehe

Den finns i svart också såklart, vit ser coolare ut. Jag är också cool som fan så jag valde vit.

Vet inte om de andra jackorna som du nämner. Men jag ville göra ditt val svårare med att ge fler alternativ!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Finns bara en cool jacka; Highway!!!! Skinn = Allväder!!! Pungt!

Bifogat

• JAcka.jpg
    JAcka.jpg
    13.8 KB · Visningar: 61

IggaN

Medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
KTM 640 LC4 -06
Lindstrands jackor tycker jag ser snygga ut, svensk design för oss svenskar.

Jag kör med den vita versionen av jackan "Zero". Men om du kör i vintern som mig så blir den jätte smutsig jätte snabbt. Så bäst att ha något över det för att slippa tvätta varannan dag under vintern.

Däremot kan man inte ta ut fodret på Zero jackan. Finns någon luva aktig grej som man sätter emellan för att låta luften flöda. Jag har inte kört med den.

Men varma sommar dagar så blir den varm, men förutom den månaden och de enstaka extremt varma dagarna så funkar den kanon! Vår och höst funkar den kanon, dvs de flesta dagarna hehe

Den finns i svart också såklart, vit ser coolare ut. Jag är också cool som fan så jag valde vit.

Vet inte om de andra jackorna som du nämner. Men jag ville göra ditt val svårare med att ge fler alternativ!

Tack så mycket för tipset. Ser att den säljs hos Nilssons MC, får hoppas bara att de har den i butiken också så kan man sticka dit och prova den. Blir det köp kommer jag förmodligen ta den svarta, orka hålla på att tvätta, orkar knappt tvätta mina vanliga kläder så mc jackan kommer ändå bli svart till slut ifall jag tar den vita.

Last edited:

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Street triple R -14
Jag kör med Gobi ifrån Lindstrands, tycker den ser cool ut:yoparty Sen är den jävligt skön att använda också:tungan

gobi_1_00_B.jpg

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Kört med Lindstrands Jericko i två säsonger. Håller tätt, inte för varm, snygg/sportig (tycker jag).

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Lindstrands Gobi hade jag förut, såg ut och kändes som en skinnjacka i modellen.
Jättebra passform och inget fladder i vinden och kändes inte pösig som många allvädersjackor.

Dock var den inte speciellt varm, regntätheten var lite sådär också då dragkedjan släpper igenom i magtrakten efter en stunds körning i regn.
Då jämför jag med den Rukka jag har nu, den är pösigare och inte lika snygg men den är varm och håller tätt i timtal vid körning i regn.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping