Sportluftfilter till NSR

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
undrar samma sak.. fast vart man kan hitta orginalfiltret? bara skumgummit.. eller om det finns något liknade jag kanta istället.. vanlig skumgummi som är i tex madrasser har väl inte samma kosistens??

(förlåt att jag utnytjar din tråd.)

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Jag har precis köpt KN-filter till min mito:) de är tvättbara och är väl nåt av det bästa på marknaden,men kanske något dyra:va Men det håller i alla fall länge.

Där borde ju finnas ett som passar till nsr också...

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Har inte sport luftfilter själv men försökte sätta dit ett men ramen är ivägen så de lite klurigt... Men till vilken nytta ska man ha de igentloigen?
Har svårt att tro att de blir nån spec märkbar efekt skillnad plust att de jobbigt att sätta dit, jag kör heldre med orginal... MEn måste säga att lite sugen är jag dock endå men då vill jag ha att som passar bra men sen ska man bestycka om också och de orkar jag inte.. så nää jag kör heldre på orginal...

Ni som har sport luftfilter kan ju skriva om de gör nån skillad på efekten eller om de bara låter.. kan vara kul att veta..

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det bästa luftfiltren är väll typ K-N

Sen angående vilken som passar din så är det bara mätta diametern på förgasaren där man ansluter luftburken och sen så tittar man på K-Ns hemsida som har den diametern och att den har rätt storlek.

Har inte sport luftfilter själv men försökte sätta dit ett men ramen är ivägen så de lite klurigt... Men till vilken nytta ska man ha de igentloigen?
Har svårt att tro att de blir nån spec märkbar efekt skillnad plust att de jobbigt att sätta dit, jag kör heldre med orginal... MEn måste säga att lite sugen är jag dock endå men då vill jag ha att som passar bra men sen ska man bestycka om också och de orkar jag inte.. så nää jag kör heldre på orginal...

Ni som har sport luftfilter kan ju skriva om de gör nån skillad på efekten eller om de bara låter.. kan vara kul att veta..

Det ända som ändras är ju ljudet.

Last edited:

2wheelRider

Rider
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Kawasaki ER-5
jag körde med ett KN filter. Ett äkta (det finns fejk). Iaf det körde jag med det funkade hur bra som helst och jag tyckte själv att den reagerade lite bättre än med luftburken. Sen tyckte jag att ljudet var jävligt mycket skönare. dock inte på låga varv då lätt den som en dammsugare. men efter 6-7k var det riktigt nice :D:D Klart rekomenderbart!. Sen behövde jag inte byta munstycke eller nåt sånt i min

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024