Ska man inte ha hårda väskor så tror jag en GSX-S1000F kan vara intressantare än en Z1000SX.
Enligt GSX1000 forumet ska Givi vara på gång med packgrejer mm till GSX-S1000 enligt någon som har kontakt på fabriken.
Ska man inte ha hårda väskor så tror jag en GSX-S1000F kan vara intressantare än en Z1000SX.
Enligt GSX1000 forumet ska Givi vara på gång med packgrejer mm till GSX-S1000 enligt någon som har kontakt på fabriken.
Z1000sx är ju ganska upprätt
View attachment 424642
VFR1200 och K13S är hyffsat nära vfr800
View attachment 424643View attachment 424644View attachment 424645
Vill du har mer sportigt finns ju zzr1400 och man får aldrig glömma hayabusa
View attachment 424646View attachment 424647
detta är med mig (184cm) som förare, vill du leka själv så kika på http://cycle-ergo.com/
Ja, det finns jur edan en tillverkare av mjuka väskor som gjort en ram för hojen, så Givi bör ju fixa det med snart.
Sliter just nu mitt hår med att komma på vad jag ska köpa härnäst, inte lätt när man är helnöjd men hojen samtidigt börjar bli lite gammal och omodern och behöver bytas ut
Lider med dig!Blackbirden är enligt min åsikt den fulländade sporttourern. Känns inte som om det presenterats något riktigt alternativ sedan dess. Busan är såklart trevlig, men inte riktigt lika skön när det gäller att lägga 50+ mil bakom sig på en dag.
Sliter just nu mitt hår med att komma på vad jag ska köpa härnäst, inte lätt när man är helnöjd men hojen samtidigt börjar bli lite gammal och omodern och behöver bytas ut
För att åka snabbt från A till Ö så är en BMW k1300s det sannolikt om inte den optimala så i alla fall den bästa tillgängliga hojen. Med passagerare är den ännu ett snäpp bättre än konkurrensen.
Med ställbar fjädring och massa annat trevligt...nästan alla hojar sålda i Sverige har alla optioner från början. Många mil med hustrun bakpå tills hon fixade eget kort och egen hoj.
För att om man vill ha spjutspetsteknik med ultimata kurvegenskaper skaffar man en sporthoj? Sporttourerna är bekvämare och gjorda för långfärder med lite sportiga egenskaper.
De nakna hojarna lider ju av samma problem som sporttourers, gammal teknik med mjuk fjädring och tunga as, med undantag för möjligtvis Tuono, Ducati Streetfighter och S1000R... Ja, och kanske trajorna.
Vill du ha något sporttourigt med framåtlutad körställning är ju ZZR1400 ett alternativ, som föreslagits tidigare i tråden. Trevlig hoj som går som på räls rakt fram. Vill du ha sputspetsteknologi och lite mindre sport än de rena sporthojarna så är ju H2 ganska svårslagen.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |