Spotifytråden!

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Här tänkte jag att vi kunde prata om Spotify! :tummenupp

Ge tips och dela med oss av spellistor och så.

Jag kan börja med en liten spellista jag har gjort:
http://open.spotify.com/user/eden01/playlist/1ejpjCfoKA332ljj0MT3e0

Bra/dålig? :gnissla

Fyll gärna på med spellistor så man får höra vad ni tycker är bra!

EDIT:
sporthoj.com har nu fått en egen spelningslista där alla kan ändra och lägga till deras favoritmusik! Bra initiativ NSR_Martin! :tummenupp


För att skapa lite ordning gäller följande regler:
-Ta inte bort några låtar
-Låtar du tycker är dåliga flyttar du ett steg neråt i listan
-Låtar du får orgasm av flyttar du ett steg uppåt i listan
-Lägg till dina favoriter, gå sedan in i listan och lägg dom ungefär i mitten på listan!
(på så vis kommer låtar de flesta tycker är bra komma långt upp, och dåliga längst ner, och nya låtar hamnar inte bland dom dåliga.)

http://open.spotify.com/user/martinj...pt0tOFqHgHKUSx
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hur "exporterar" man spellistorna ??

edit: kom på det nu.......
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det var en skön lista det! Tack för den! :tummenupp

Jag är jäkligt nöjd med Spotify och har inte tankat en enda låt sen jag började använda Spot.
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Det var en skön lista det! Tack för den! :tummenupp

Jag är jäkligt nöjd med Spotify och har inte tankat en enda låt sen jag började använda Spot.

Tycker också att det funkar riktigt bra och jag har inte heller laddat hem några låtar sen jag fick igång det.
Gillar speciellt "similar artists" så man kan spinna vidare och hitta nya grymma band. "artists you may like" är också helt ok.
Sen att man kan dela mad sig av spellistor e också grymt och jag tror man kan dela en lista så flera stycken kan ha den gemensamt och göra ändringar osv.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Någon som har lust att bidra med en invite? :)

Har inga fler :(

Tycker också att det funkar riktigt bra och jag har inte heller laddat hem några låtar sen jag fick igång det.
Gillar speciellt "similar artists" så man kan spinna vidare och hitta nya grymma band. "artists you may like" är också helt ok.
Sen att man kan dela mad sig av spellistor e också grymt och jag tror man kan dela en lista så flera stycken kan ha den gemensamt och göra ändringar osv.

Ja, man hittar många helt okända artister som spelar för jefla grymt bra musik! :tummenupp
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag skrev upp mig på deras lista över intresserade. Hur längae får jag vänta innan det kommer en invite? Om någon har en över så...
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Ja, man hittar många helt okända artister som spelar för jefla grymt bra musik! :tummenupp

Kom igen nu då! Släng upp nån skön playlist! :yoparty

Jag skrev upp mig på deras lista över intresserade. Hur längae får jag vänta innan det kommer en invite? Om någon har en över så...

Vet inte hur länge man får vänta. Jag fick en invite från en kompis och han har haft spotify ca en månad.
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag fick en idé, varför inte ha en "sporthoj.com" spelningslista som alla kan ändra och lägga till deras favoritmusik!
För att skapa lite ordning tänkte jag följande regler:

-Ta inte bort några låtar
-Låtar du tycker är dåliga flyttar du ett steg neråt i listan
-Låtar du får orgasm av flyttar du ett steg uppåt i listan
-Lägg till dina favoriter i listan, gå sedan in i listan och lägg dom ungefär i mitten på listan!
(på så vis kommer låtar de flesta tycker är bra komma långt upp, och dåliga längst ner, och nya låtar hamnar inte bland dom dåliga.)
http://open.spotify.com/user/martinjkpg/playlist/2c2N46v8pt0tOFqHgHKUSx

Trådskaparen får gärna lägga till länken och reglerna i första inlägget!

Tänkte även ge lite tips på sökfunktionen, vill man söka på en titel tex så kan man skriva
title:låtens namn
Så får du inte upp massa artister som har samma namn med titlen du sökte efter tex. Du kan söka på:
title:
artist:
album:
genre:
year:

Så för att ge ett exempel kan du söka på (citattecken behövs inte men det blev en smiley här på sh annars...)
genre:"rock" year:1970-1990
Då får du upp alla rocklåtar mellan 1970 och 1990, sen kan du sortera dom efter populäritet, sen är det bara att börja lyssna på dom populäraste rocklåtarna från den tiden!
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag gillar Spotify som tusan. Men bristen på både på gammal, men framförallt NY musik är på tok för dålig för att jag ska sluta med what.cd helt.
Hör jag en låt på radion när jag åker hem från jobbet så ska den finnas när jag kommer hem, annars är torrents fortf. de lockande alternativet. Armin van Buurens två senaste (Going Wrong & In And Out Of Love) går stup i ett på radio, men finns inte hos Spotify trots att dom inte ens är spec. nya. Basic Element gör comeback & har två (Feelings & Touch You Right Now) hits på en gång som rullar stup i ett, båda saknas hos Spotify..
Ne, idén är SJUKT bra. Men bristen på musik är fort. för stor. In Flames har tre album med. Personligen hade jag hellre sätt ett fjärde med dom istället för Grammis 2005...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag gillar Spotify som tusan. Men bristen på både på gammal, men framförallt NY musik är på tok för dålig för att jag ska sluta med what.cd helt.
Hör jag en låt på radion när jag åker hem från jobbet så ska den finnas när jag kommer hem, annars är torrents fortf. de lockande alternativet. Armin van Buurens två senaste (Going Wrong & In And Out Of Love) går stup i ett på radio, men finns inte hos Spotify trots att dom inte ens är spec. nya. Basic Element gör comeback & har två (Feelings & Touch You Right Now) hits på en gång som rullar stup i ett, båda saknas hos Spotify..
Ne, idén är SJUKT bra. Men bristen på musik är fort. för stor. In Flames har tre album med. Personligen hade jag hellre sätt ett fjärde med dom istället för Grammis 2005...
Till viss del håller jag med dig, AC/DC som är en av mina favoriter finns i nuläget inte med. Men får dom med "alla" låtar i framtiden och programmet funkar bra, inte buffrar för mycket osv, tror jag det kommer bli riktigt stort! Klart smidigare än att ladda ner låtar och hålla eget bibliotek...

Är det nån här som stör sig på reklamen? Mig stör det inte med minsta, tycker det är ett smart sätt att finansiera på! I framtiden kanske artisterna, skivbolaget och alla vi som lyssnar på musik kan leva i perfekt harmoni igen!
 
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Jag körde igång detta nu, helt ok.
Smidigare än att ladda ner å andra sidan är det ju skönt o ha alla låtar så man kan ta med sig bärbara datorn när man åker iväg på resa eller i bilen eller nåt o kan spela upp då men det är ju ilands problem.

En hel del sara hotnights låtar jag ej hade så nu lyssnar jag på dem :)
O självklart blir det 80is resten av kvällen.

Edit: Detta är ju perfekt för dem som är för lata att ladda ner, lite där ligger jag nog, iaf musik.
På fest så är ju detta perfekt/sämsta då alla kan spela upp sina låtar de vill höra, nackdelen är ju när det kommer låtar som man ej vill höra, typ Ludenbens smör & ligga låtar ballader

Edit2: reklamen, tja är det bara så korta avbrott som de varit hittils är det ok, men inte om det blir längre, då suger det.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top