Sprängskisser till Yamaha XT 600 -88

XT600

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
XT 600
Söker sprängskisser till Yamaha XT 600 -88 någon som vet var jag kan få tag i några? Någon som vet någon bra sida om Yamahas XT 600.

Vore tacksam om någon visste något :)

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Lite mer exakt vad är det du behöver hjälp med?

Jag har nämligen en hel del erfarenhet av att meka XT :fakta

Iofs så har jag bara skruvat på XT:ar 97-03, men det är inte så otroligt mycket som ändrats på XT:n sedan 88 heller...

...eller du kanske bara var ute efter lite allmän information, av ren nyfikenhet?

XT600

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
XT 600
Kan berätta lite utförligt.

Den har blivit väldigt svårstartad på senaste tiden & när den väl e igång & kall så går den som vanligt. Kompet har blivit svårare att hitta oxå. Sen när den e varm så finns det ingen tomgång längre & den vill gärna dö vid stopp o.s.v. Efter stoppet är den omöjlig att få igång. Den e nästintill omöjlig att kicka när den e varm för att kicken ej vill gå ner. Så man brukar få vänta på att skiten ska kylas ner innan man kan ha turen att få igång den.

Har snackat med en del folk och dom säger att det kan vara ventilerna som behövs justeras. Att dom blir helt stängda när motorn e varm.

Sprängskisser & en sida om Xt600 letade jag efter tack vare att jag skulle behöva lite uppgifter va ska för mått & grejs när man ska kolla ventilerna.

Ja d va väl d mitt lilla problem. Kan ju tala om att felet bara kom helt plötsligt utan någon anledning alls.

Last edited:

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
hmm, vet du om det är samma motor på TT ? Jag har en del sprängskisser till min 87a, nästan samma fenomen som du, stört omöjligt att starta hojen om man skulle få stopp på den när man kört lite hårt. Vid "normal" körning kan man starta och stanna precis som man vill.

//J

XT600

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
XT 600
Har inte en anning om motorn är uppbygg på samma sätt. Motorn blir varm oberoende körtstil. Kan köra lungt & den blir lika varm ändå.

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Kollade runt lite, verkar som om SRX, XT och TT har samma motor. Kan scanna in de skisser jag har till imorgon eftermiddag om det duger :)

//J

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
XT600 skrev:
Söker sprängskisser till Yamaha XT 600 -88 någon som vet var jag kan få tag i några? Någon som vet någon bra sida om Yamahas XT 600.

Vore tacksam om någon visste något :)

www.xt600.de

om du kan tyska dvs :(

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hoppas du har bytt tändstiftet, en mycket viktig detalj på en stånka.
Sen är problemet ni har rätt vanligt på hojtypen, min xr gör ibland samma sak.
Givetvis kan det vara ventiljusteringngsdax med men det behöver du inga sprängskisser för, de sitter under ventilkåpan överst på motorn och är lätta att komma åt.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!