Varför skriver alla stog? "Där stog den och väntade", "jag förstog inte vad han menade" osv. Stog är inget ord, det heter faktiskt STOD. Petitess? Jaaaa, men jag har retat mig på detta fenomen på sporthoj länge nog
Emmi skrev:Svenskan på SH och diverse andra forum är diskuterad förgäves många gånger tidigare. Så det är ingen ide´ att diskutera den igen.
ft skrev:"Svenskan på SH och diverse andra forum är diskuterad förgäves många gånger tidigare, så det är ingen idé att diskutera den igen."
/Fredrik, som nu aldrig vågar visa sig i Jkpg igen...
(Åsså väntar jag bara på att få mina oundvikliga skrivfel, grodor och grammatikaliska missar påpekade)
Emmi skrev:Stod heter det. Svenskan på SH och diverse andra forum är diskuterad förgäves många gånger tidigare. Så det är ingen ide´ att diskutera den igen.
~Settan~ skrev:Stod.
Blivade fröken Settan.
RoLLER skrev:Gud vad sexigt det är med fröknar.
Hur böjer man Stod?
Den står?
SkogsOlle skrev:Det som händer är väl att "folk" inte skiljer på talspråk och skriftspråk.
Så är det alltid, jag missar det själv ibland.
Men som Emmi säger så har det varit uppe innan och en ny diskussion ger antagligen inget!
/Olle
Skalman skrev:Dessutom är det fredag, och då kan jag bli lite grinig eftersom jag bara sitter hemma och försöker tjäna pengar istället för att vara ute och spana på
Skalman skrev:men av okänd anledning så irriterar just den här felstavningen mig något kollosalt.
Skalman skrev:Dessutom är det fredag, och då kan jag bli lite grinig eftersom jag bara sitter hemma och försöker tjäna pengar istället för att vara ute och spana på
RoLLER skrev:Gud vad sexigt det är med fröknar.
Hur böjer man Stod?
Den står?
abstruse skrev:Kolossalt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|