frigol33t
Ett hjul - j*vligt kul
.....
...
Last edited:
Vad är det för något som skyddar lagret? Är det bare en kåpa eller? Något väldigt viktigt som det rör sig något i?
Det borde gå att svetsa.
Fick skruvfäste till kickmekanismen svetsat och det blev hur bra som helst (motorblocket). Så alltid värt ett försök.![]()
Näe se, inget viktigt.3076041viktigt och viktigt. det är kopplingen![]()
men vaffan ska man med koppling till? crossväxla FTW![]()
det bästa är vore ju att underhålla kedjan innan åkning, så slipper man att de ens händermen lycka till
![]()
Vet en som fixade en ny avgasport till min gamla moppecylle, så jag ska gå till han först och höra..Pisstrist detta :O
Keften, hade faktiskt precis öppnat en ny burk, som jag iofs aldrig provat till kedjesmörjning förut.. Men det var avsedd för smörjning av kedjan.
Kommer inte på någon anledning till att kedjan gav med sig![]()
Har meckat rätt mkt med drev o.s.v. sista taget så det kan ju va de. Ska kolla så det inte är någon skillnad på vinkeln på drevet som jag har på motardhjulen och det som jag har på crosshjulen.![]()
jag har en teori. du har satt kedjelåset åt fel håll, tillsammans med en kombination av shletet lås pga många isärtagningar. detta har helt enkelt lett till att bygeln som låser låset har lossnat och sedan har länken skakat loss och din kedja har brustit... men som sagt. bara en teori. är enkelt att kolla om du har kvar kedjan, hur får du räkna ut själv![]()
helt klart en godkänd teori, men felfri som jag är så har jag självklart inte satt låset på fel hålloch jag har hållt mej ifrån att ta isär kedjen vid byte av drev. nej jag skoja bah men det är låset som släppt så antingen är jag en klåpare eller så är jag en klåpare
![]()
har du bytt kedjan själv? hur många ggr har du plockat isär låset? jag känner på mitt eget att det är en jävla skilnad flexmässigt i låsbrickan mellan idag och innan jag började pilla.
De där blir mkt svårt att laga.... Svetsa, och slipa en ny packningsyta. MKT tid så KAN de gå men ja skulle nog satsa på en ny halva
Köp sen för gudsskull ett skydd för slavcylindern!!!
Den slingriga kanalen som går upp till ett hål, vad är den till för?
Jag tror faktiskt att de de där går att ordna med en tigsvets och lite tålamod
Byta blockhalva innebär ju minst 4000 + jobb
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |