Ja precis gick tillbaka och pratade med meckaren som sålde mig nya stiften, han var kolugn. Sa blås lite rent och byt dom bara metallflisor kommer inte bli problem. Men vrid med ena handen och håll in ordentligt med andra så tändstiftshylsan inte glider.Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.
Bra att det löste sig.
Yes precis och låga Nm är det med. men min meckkompis som drog dit dom drog nog på rätt bra utan momentnyckel. Vi hade lossat dom för att kolla cylinderkompressionen i ett felsök.På förpackningen till stiften brukar det ju också stå hur hårt man ska dra, oftast i antal grader, både nya och gamla stift. Man behöver alltså inte momentnyckel för att få det rätt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |