Det får gå på känn. Låsmuttrarna är ju mer noga men även de har jag dragit åt på känn. Gällande när du har kolven i rätt läge osv... ligger kammen an mot någon av vipparmarna så går det inte skruva på justerskruven. Du känner som sagt med en mejsel eller liknande om kolven är i översta läget.bmwjohan skrev:2086794
när man är i ÖD ska alltså alla ventiler vara stängda? dvs 2 insugs och 2 avgas ska vara stängda. de ska även vara lösa då?
när ni drar åt skruvarna till tex ventilkåpa och vippor, använder ni momentnyckel då eller chansar ni bara?
bmwjohan skrev:2233521ska både insugsventiler och avgasventiler vara lösa när man befinner sig i ÖD?
det här med skruvmejsel i tändstiftshålet, ska man enbart ha det för att kunna avgöra ifall kolven står i bottenläge eller i toppläge?
bmwjohan skrev:2233521nu tror jag nästan att jag har förstått allt. nån fråga till bara så att jag är helt säker. jag är så jävla skraj för att jag ska göra fel så att allt går sönder sen när jag kickar igång den.
avatar skriver: "Vrid motorn till öd, kolven i topp och alla ventiler stängda."
sen skriver ni att ventilerna ska vara lösa. är inte ventilerna lösa när dom är öppna och icke lösa när dom är stängda? eller är det tvärtom?
ska både insugsventiler och avgasventiler vara lösa när man befinner sig i ÖD?
det här med skruvmejsel i tändstiftshålet, ska man enbart ha det för att kunna avgöra ifall kolven står i bottenläge eller i toppläge?
Snoogans skrev:2233093nej det rinner inte ut nån olja!!
Mr R skrev:2234757Säkert? Kommer olja om jag drar bort den!
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari