Stöld hos MP-racing i Billesholm!

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Hypermotard S, KTM super enduro
Fick precis reda på att de varit inbrott hod MP-racing i natt (billesholm)...

Min SP-2 (castrol) försvann i inbrottet, tillsammans med ett okänt antal cyklar till...

Tydligen skall en cykel blivit hittad i Helsingborg, dock ej min!

Min riktigt fina sp-2 hade reg nummer: TEC887

Om någon ser något eller vet nått snälla hör av er på ngng@spray.se

Fuck va jag e låg nu.... För två veckor sedan blev jag rammad av en bil i malmö som sket i väjningsplikten, så då blev min ducce skrot... (o lite jag oxå...)

Tack för hjälpen på förhand!

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Lider med dig även om de lät min lilla 400a stå kvar. hoppas det löser sig för alla och tjuvarna får va de förtjänar :fatta!

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
tråkigt att höra, såg den när jag var där i måndags, lider med dig. Får hoppas att den kommer till rätta!

Fick precis reda på att de varit inbrott hod MP-racing i natt (billesholm)...

Min SP-2 (castrol) försvann i inbrottet, tillsammans med ett okänt antal cyklar till...

Tydligen skall en cykel blivit hittad i Helsingborg, dock ej min!

Min riktigt fina sp-2 hade reg nummer: TEC887

Om någon ser något eller vet nått snälla hör av er på ngng@spray.se

Fuck va jag e låg nu.... För två veckor sedan blev jag rammad av en bil i malmö som sket i väjningsplikten, så då blev min ducce skrot... (o lite jag oxå...)

Tack för hjälpen på förhand!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fan vad drygt. Jag trodde att där sov två tvärilskna hundar i de lokalerna om natten. :va

Hoppas grejerna kommer till rätta.

Någon som vet vad som mer har försvunnit?

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Tackar för stödet!

Nop, har faktiskt inte info om vilka hojar mer som försvunnit, men det verkar röra sig om en 5-6 st totalt!! Varav en har hittats på närlunda i Helsingborg!

Tydligen har dom rensat det som var färdig monterat, o skitit i det han jobbade med...

Man blir riktigt trött på sånt här! :huvet

Jag hoppas iallafall att min hoj kommer tillbaka, den va ganska speciell o jag körde fan till kalix o hämtade den en gång!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
om en av hojarna är hittad på närlunda, så KANSKE jag vet vilka dessa tjuvar är.

ska ringa min polispolare omgående... återkommer....

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Ni anar inte hur glada jag blivit för lite hjälp med det här!

Jag håller tummarna wonderwizard! Vad jag förstått så tillhörde den upphittad cyklen en polis...

De suger världsklass att folk inte kan skilja på ens egna o andras prylar!

Teinvall

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Ducati Monster 800Sie
Hur ska man kunna skydda sig mot dessa?

Själv vågar man ju knappt gå in hos MP racing pga av de stora hundarna trots att man blir insläppt

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Det var 3 st stulna hojar enligt Mats P, var där igår och lämna in hojen. Han berättade lite och det låter ju förj*vligt det hela.
Fattade inte om det var 4 stulna från början och en återfunnen hoj eller hur det var men en R1:a var återlämnad av polisen, såg hel ut.
Hoppas det hela kan klaras upp:mad:

Edit: mer som fösvunnit var hjälmar, skinnställ och en hel del kontanter
och hunden hade han hemma just den natten

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Min hoj försvann även i stölden men står nu hos polisen återfunnen vid Varalöv tydligen. Ska hämta den så snart de ringer mig. Blir väl roligt att se i vilket skick den är i, den skulle ha funnits i ett dike.

Körde runt i stan ett par timmar överallt och letade och bara önskade innerligt att jag hade sett den - inte svår att känna igen då det är den enda i landet i det utförandet. Så lycklig man hade varit om man hade dratt bakändan med bilen så de trillat och brutit varenda ben i kroppen. Mmmmmmm :)

Zenit: Såg att din hoj stod där, men min 400 skulle de såklart ta så du hade väl lite tur. Du träffade mig dagen du lämnade din hoj och skulle ta tåget hem om du minns?

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Mavve fan va gött att din hoj är tillbaka, skönt trots allt... Men det är klart, man kan väl misstänka att den typen av folk som snor andras hojar o kör omkring med inte precis söndags kör... Vete fan om jag skulle vilja ha tillbaka en joyridad båge... Verkligen dubbla känslor! Du får gärna återkomma med hur det går o hur bågen ser ut!

Sen fattar jag inte riktigt varför din båge va med i Mats inlägg här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157212
hade han missta den då?

Nåväl!

Jag hoppas verligen att din hoj är i bra skick o att du får ha den i fred i fortsättningen!

Ha de gött!

Go natt!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Jag håller tummarna wonderwizard! Vad jag förstått så tillhörde den upphittad cyklen en polis...

stämmer bra det... händer en hel del i ärendet som jag inte kan gå in på... återkommer

Min hoj försvann även i stölden men står nu hos polisen återfunnen vid Varalöv tydligen. Ska hämta den så snart de ringer mig. Blir väl roligt att se i vilket skick den är i, den skulle ha funnits i ett dike.

vilken av hojarna e din då ?

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Zenit: Såg att din hoj stod där, men min 400 skulle de såklart ta så du hade väl lite tur. Du träffade mig dagen du lämnade din hoj och skulle ta tåget hem om du minns?

Ja okej visst inte de va du som va där då men där ser man. :) Trist de inte kunde låta din va men skönt den e funnen då kanske de blir klart lite fortare iaf.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var min gröna ZXR400 som blev stulen. Mats glömde väl den eller förväxlade den med Zenits ZXR400 i all uppståndelse där var då.

Polisen har den nu och jag ska hämta den nästa vecka sa de, först skulle lite fingeravtryck tas.
Undrar vilket skick den är i och om nycklarna fanns i den? Hade även nycklar till ett fett lås jag använder till bakgården där den står när jag kör - kul med ett lås jag inte kan använda....

Hoppas de hittar asen.

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Kan bara hålla med dig Mavve... Hoppas verkligen de hittar asen! Man bler så in i helvete förbannad på sånt här skit! Inte bara för att ens ögonsten försvinner de e ju allt jävla strul oxå som man får dra i själv!

Har grejorna dessutom varigt ute för några nätters misshandel så kan dom behålla skiten, jag tar hellre pengar. På något sätt har en som slor saker för att kränga lite mera värde en idioter som bara vill tracha grejor!

Fuck, jag börjar nog bli rätt bitter av detta och min krach för två veckor sedan med min ducce... Får fan skärpa mig, bitter vill jag fan inte bli!

Peace!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Har grejorna dessutom varigt ute för några nätters misshandel så kan dom behålla skiten, jag tar hellre pengar.
Peace!

Inte jag, tar hellre hojen och lagar. Finns endast en sådan i landet - nästan liksom resten av mina hojar.
Finns inga pengar som kan ersätta dem.
Som att stjäla mona lisa :gnissla

Blade joppe

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Inte jag, tar hellre hojen och lagar. Finns endast en sådan i landet - nästan liksom resten av mina hojar.
Finns inga pengar som kan ersätta dem.
Som att stjäla mona lisa :gnissla

Jag förstår! Jag känner oxå se i mellanåt! Nästa sekund kan dom behålla den, men sen är ju inte min hoj lika ovanlig, även om det inte dräller av dom precis!

Jag hoppas verkligen att din hoj är i bra skick!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln