Stötdämpar bustningar

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag måste köpa den övre bustningen till nsr:en för det glappar skit mycket. Men problemet är att jag inte får tag i någon, Lelles addemoto, ava mc har inte, det har utgått. är det någon som har något tips på vart jag kan få tag i en? eller vart jag kan få tag i en hel stötdämpare till ett bra pris?
tack på förhand

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Är det ingen som vet hur jag kan göra!? Någon som har en stötdämpare att sälja? Ha det bra alla vår glada

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Kan inte säga hundra om det är meningen att man ska kunna byta bussningar på NSR:ens bakdämpare. Men det borde gå. Ta loss dämparen och ta med dig till en mc verkstad och låt dom titta på det. Finns det inga bussningar att köpa kanske du kan hitta någon universalbussning med rätta måtten om du har tur?

Jag är lite osäker på detta. Ta med dämparen till en verkstad och hör vad dom har att säga.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Out_Spinner skrev:
Kan inte säga hundra om det är meningen att man ska kunna byta bussningar på NSR:ens bakdämpare. Men det borde gå. Ta loss dämparen och ta med dig till en mc verkstad och låt dom titta på det. Finns det inga bussningar att köpa kanske du kan hitta någon universalbussning med rätta måtten om du har tur?

Jag är lite osäker på detta. Ta med dämparen till en verkstad och hör vad dom har att säga.

klart man kan byta stötdämpar bussningar, det är ju slitage delar :kocko

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Lindahl skrev:
klart man kan byta stötdämpar bussningar, det är ju slitage delar :kocko
Jag har aldrig plockat bort stotdämparbussningar på en NSR. Därav min osäkerhet. Men det är klart att det borde vara meningen att man ska kunna byta ut dem även på NSR. :3freak

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Out_Spinner skrev:
Jag har aldrig plockat bort stotdämparbussningar på en NSR. Därav min osäkerhet. Men det är klart att det borde vara meningen att man ska kunna byta ut dem även på NSR. :3freak

självklart går det! Kanske ingen del du går å köper hoss din honda handlare men det är simpelt att få tag i..förösk komma i kontakt med någon lokal försäljare som säljer delar till stötdämpare, så gjorde jag å han bytte den åt mig...100 kronor =)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Beställ en ny dämpare från Wilbers istället. Kostar ca: 3000 kr (om jag inte minns fel).

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
För att det går inte att få tag i en busting. dom finns inte längre.. Det är problemet..

Svårt och få tag i grejer till en så gammal hoj. Men Men.

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
cRoC skrev:
Utlandet då? Skrotar?

Jag ska ringa runt till skortar.. men jag kan inte göra det i skolan.. Farsan får göra det på jobbet.. men han han inte förre veckan.. men jag hoppas jag kan få tag i en gustning.. Annars får det bli en helt ny elelr begagnad dämpare, den e rätt slut den me.. en ny dämpare kostar 2000kr på ava mc.. får se va jag ska göra.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Prata med jerry hedström 0706713088

säljer bla bussningar fixade min... hur schysst som helst...Ta ut måtten eller så skickar du dämparen till han så ordnar han det kan ju ta ett tag men men...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...