Stötdämpare

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Ska köpa en ny eller beg. stötdämpare till R6:an...

Tittat lite på wilbers dämpare..
Ska man ha med eller utan hydralisk fjäderförspänning ??

Är den "lösa" behållaren det??
643%20625%20629%20AA.jpg

Fördelen med wilbers mot öhlins är att man får fjäder och allt sånt för sin vikt...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Yes box, jag vill ju bara säga att jag tyckte den var aningen najs som jag fick från Wemi! Kan inte vänta på att få testa mina racegafflar och stötdämparen på bana! Skitvinter!

Hydralisk är ju typ lättare när du vill ändra om lite fort o pysa ut igen på banan...

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Fixx skrev:
Ska köpa en ny eller beg. stötdämpare till R6:an...

Tittat lite på wilbers dämpare..
Ska man ha med eller utan hydralisk fjäderförspänning ??

Är den "lösa" behållaren det??

Fördelen med wilbers mot öhlins är att man får fjäder och allt sånt för sin vikt...
Beror på om du är villig att pröjsa för det. Jag har med hydraulik, och är nöjd med det. Om man inte har hydraulik får man justera med en haknyckel, lite krångligare.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
mmm... Sant.. men 9k med en sådan dämpare till r6:an... fan inte de billigaste...

Swedie.. Kör bara bana....

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Fixx skrev:
mmm... Sant.. men 9k med en sådan dämpare till r6:an... fan inte de billigaste...

Swedie.. Kör bara bana....
Kolla efter vad Öhlins tar för motsvarande prestanda...... Du kommer att bli chockad.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Letar beg.

Vill helst ha en Wilbers med tanke på att dom har en annan service än öhlins.
fick min styrdämpare igår som jag väntat på sedan innan SM på knutstorp.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det går att få en hel hög med olika fjädrar till Öhlins med!

Köper du ny kan du få "rätt" fjäder direkt.Allt beroende på din vikt och sen dels beroende på just vilken bana du ska köra på. (Vissa banor behöver ibland ett steg mer på fjädern, tex Mantorp)

Ska du köra Veidec så är Öhlins på plats och servar fjädringskomponenter från dem. Ett ev byte av en fjäder kostar inget, dom byter med din gamla istället.

Kan hända ibland att det är många som ska byta och dom med kontrakt med Öhlins kan kanske gå före, men annars så har du ny fjäder bytt på 10 min..

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
stavgren skrev:
Kolla med Palte om han hunnit sälja sin öhlinare.

Den ligger hos Wemi för total genomgång. Lat som man är så får Jiwe sköta försäljningen.

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Jag skulle inte ta en med hydraulisk fjäderförspänning. Har haft problem med min på min öhlinare. Det var visserligen mitt eget fel, hade inte skyddat slangen nog så kåpan tog i och skavde sönder den. Då var det ju inte så farligt, vart ju bara utan förspänning (eller tillräcklig förspänning) så det gick ju att köra ändå.

Efter servicen för detta så hade de på öhlins missat å dra åt allt så nästa gång jag var ute så spottade dämparen ut all olja så jag vart utan dämpning mitt i en kurva - vilket inte var så kul... fast jag höll mig på hjulen i alla fall. Det här skyller jag förstås helt å fullt på att dämparen hade hydraulisk fjäderförspänning, om den inte hade haft det så hade det andra fallet heller aldrig hänt. :rolleyes:

/lastu

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...