Stövlar, tips bitte

markusj

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 08?
Tjena,

Är på jakt efter ett par nya stövlar. Har ett Ness-ställ som går ganska långt ner (typ fotkulan). Har provat Oxtar tcs gore och ss pro tror jag den hette. MEN, helt omöjligt att stänga dragkedjan! :va

Skulle vara grymt tacksam om någon har tips på vidare modeller eller måste jag korta stället? Känns dyrt... Har någon liknande erfarenheter?

//markus

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Du menar att du inte kan stänga kedjan på stövlarna...

:va

det problemet har jag (kort i rocken)Jag drar upp skinnstället lite så det kommer över knölen och sedan drar som fa...n i kedjan. Ibland får man upp den och ibland inte. Men det finns ju kardborre som tur är....

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
markusj skrev:
Tjena,

Är på jakt efter ett par nya stövlar. Har ett Ness-ställ som går ganska långt ner (typ fotkulan). Har provat Oxtar tcs gore och ss pro tror jag den hette. MEN, helt omöjligt att stänga dragkedjan! :va

Skulle vara grymt tacksam om någon har tips på vidare modeller eller måste jag korta stället? Känns dyrt... Har någon liknande erfarenheter?

//markus
Köp dainese stövlar som du har INNANPÅ skinnstället :tummenupp
kolla www.mlol.de

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har inget tips på vad du ska ha, men du ska INTE ha A-star SM-X 3 iaf, dom är riktigt trånga över fotknölarna, jag har svårt att dra igen dom med bara strumpor ivägen. Stället slutar tack å lov en bit ovanför fotknölen.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hoztic skrev:
Jag har inget tips på vad du ska ha, men du ska INTE ha A-star SM-X 3 iaf, dom är riktigt trånga över fotknölarna, jag har svårt att dra igen dom med bara strumpor ivägen. Stället slutar tack å lov en bit ovanför fotknölen.

Jag har A-star SM-X 3 Lady och dom är inga problem att stänga över skinnstället :) Damstövlarna är t om smalare än herrstövlarna ;)

Du får väl köpa ett par HA Boots då , slå till på fransar så fladdrar det lite käckt med :hihi

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Liwa1 skrev:
Jag har A-star SM-X 3 Lady och dom är inga problem att stänga över skinnstället :) Damstövlarna är t om smalare än herrstövlarna ;)

Du får väl köpa ett par HA Boots då , slå till på fransar så fladdrar det lite käckt med :hihi

Hehe, stället är inte i vägen, det är jag som har rejält tilltagen benstomme ;) Iaf när det gäller fotlederna :hihi

HA-boots har jag redan, snörda skinnbrallor också ;) HA-bootsen är en relik från svunna tider, och skinnbrallorna passar bra till :rock
Men jag kommer aldrig att ha dom på mig när jag kör hoj :7peta :)

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
markusj skrev:
Tjena,

//markus

Byxorna brukar ju åka upp en bit när man böjer på benen... som man gör när man kör. Jag har ett par Sidi Vertigo Corsa... underbara med hur många inställningsmöjligheter som helst kanske inte jättebilliga dock.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
markusj skrev:
Tjena,

//markus

Alpinestars Supertech har en utanpåliggande stövel med själva knäppningen separat som en skidpjäxa inuti. Med andra ord borde inte "trängseln" över fotknölen vara något som helst problem.

Ganska dyra, men kontakta superbike så ordnar han ett bra pris, garanterat!

image.asp

//jaG

markusj

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 08?
Rasorblade skrev:
Du menar att du inte kan stänga kedjan på stövlarna...

:va

det problemet har jag (kort i rocken)Jag drar upp skinnstället lite så det kommer över knölen och sedan drar som fa...n i kedjan. Ibland får man upp den och ibland inte. Men det finns ju kardborre som tur är....

Precis, kan inte få den över knölen. Är också rätt kort i rocken men bred över axlarna, kan därför inte ha ett kortarre/mindre ställ. Provade att dra upp stället men då kommer ju knäskyddet uppe vid ögat när man kör ;)

Är det någon idé att sy om stället eller ska man bara leta?

Någon som har erfarenhet av Alpinestars GPS3 förresten?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Zeb_Macahan skrev:
Alpinestars Supertech har en utanpåliggande stövel med själva knäppningen separat som en skidpjäxa inuti. Med andra ord borde inte "trängseln" över fotknölen vara något som helst problem.

Ganska dyra, men kontakta superbike så ordnar han ett bra pris, garanterat!

Kör själv med såna, grymt sköna. :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
markusj skrev:
Precis, kan inte få den över knölen. Är också rätt kort i rocken men bred över axlarna, kan därför inte ha ett kortarre/mindre ställ. Provade att dra upp stället men då kommer ju knäskyddet uppe vid ögat när man kör ;)

Är det någon idé att sy om stället eller ska man bara leta?

Någon som har erfarenhet av Alpinestars GPS3 förresten?

Jag har tipsat dig. Testa dom innan du avfärdar dom.

//jaG

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...