Stalkers på SH?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag har redan i andra trådar konstaterat att min värdegrund avviker från normen på SH nuförtiden så jag kollar om detta skall anses som normalt?

Fick ett PM igår från en relativt nyregistrerad användare. Denna person har sökt igenom Sporthoj och dels matchat mitt nick mot annonser för att hitta mitt förnamn. Sedan satt sig och sökt igenom min bostadsort för att "identifiera" mig (har ett udda namn så det var lätt) och därefter granskat mitt hojinnehav mot fordonsregistret.

Eftersom personen misslyckades första gången får jag ett sarkastiskt PM om att jag minsann inte äger de hojar jag har listade här på Sporthoj. 10 minuter senare får jag ett nytt PM där personen sökt vidare och nu hittat rätt person och kunnat bekräfta att jag "talar sanning". Jag ställde en fråga om varför detta var intressant men fick inget svar (big surprise...).

Är det så orimligt att jag äger en 8 år gammal Ducati och en cross att någon på fullt allvar vill kolla upp detta? Eller skriver jag upp detta som en inteckning på psycho-kontot?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:3freak
just
:3freak

Det är väl det klimatet som odlats i Sverige de senaste årtiondena. De med avvikande åsikter ska synas i sömmarna och gärna skrämmas lite subtilt till tystnad. Kan inte påstå att jag håller med dig hela tiden, men tycker definitivt du har all rätt att tycka vad fan du vill, och säga det dessutom.

Det var väl antagligen en internetkrigare som ville visa att han minsann kunde ta reda på vem du är!!1!one!
duty_calls.png

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Creepy, en klen tröst är ju dock att den individen har mer problem än vad du någonsin kommer ha :)

Anser själv att Sporthoj.com är och ska vara en öppen värld, men medveten om att stämningen kan vara hård och grov ibland - men så är ju tyvärr läget IRL också, mer och mer :/

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Finns gott om idioter, bara att rycka på axlarna och skita i det, eller förgås av oro inför mänsklighetens framtid...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Låt idioten lida!
Dom är skitkul och leka med annars! :rofl ,haft sönder sådant här folk på ett sätt som var omänskligt , dom bröt ihop och ställde sig så att säga på broräcket indränkta i bensin med en tändare i handen,tampong med stesolid i röva m.m

Va fan tänk dig att det är en sån där som sitter naken med en toaborste i röva och runkar med diskhandskar åt en gammal farbror i tv....haha.sicken fåne.Och säkert förföljer han och har sexuella drömmar

P.s
Säkerhetstjänsten är alltid intresserad av psykiskt sjuka , narren kanske blir värvad dit nu efter detta.
I now , var och trasslande runt på tidigt 2000tal på Säpo med en avgång Säpochef som resultat (Jan Danielsson 2003)
Jag hade mycket kul med psykisktsjuka stalkers dom älskade att anställa:D ,Chefen avgick från aphuset för dom var trasiga och vilda efter jag kört skiten ur dom

:tummenupp

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Är det så orimligt att jag äger en 8 år gammal Ducati och en cross att någon på fullt allvar vill kolla upp detta? Eller skriver jag upp detta som en inteckning på psycho-kontot?
Hot i alla former-och det här är ett hot inget annat- skall man alltid ta på allvar.
När de politiskt korrektas hejdukar eller andra ev. dyker så underlättar det om man funderat lite innan.

Med det sagt så.
Det är förvånansvärt enkelt att via öppna källor lista ute både det ena och det andra...men...om man är nyfiken så är det en sak men när det eskalerat (och det snabbt tydligen) till: "Jag vet var du bor" så har det passerat en osynlig om än intressant gräns. :fakta

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Men han gav sig till känna? Eller du märkte det genom transportstyrelsen att han kollat dina fordon?
Tänker på skillnaden mellan att han bara e skum eller vill stjäla nåt.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Men han gav sig till känna? Eller du märkte det genom transportstyrelsen att han kollat dina fordon?
Tänker på skillnaden mellan att han bara e skum eller vill stjäla nåt.

Jag fick som sagt ett meddelande här på SH. Meddelande 1 antydde att jag ljög om vilka hojar jag har med den retoriska avslutningen -"Vad har du att säga om detta?". Kort därefter ett nytt meddelande om att personen nu hittat min verkliga adress och att det visade sig stämma.

Det var inte direkt någon hotfull ton, snarare lätt triumferande över att "minsann" ha bevisat att ingen normal människa kan äga en Ducati och en cross. Användaren är rätt ny och jag har (vad jag vet) aldrig haft någon kommunikation med personen, vare sig privat eller ens i någon tråd.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är det för jävla riksmongo? Se till att han permanentbannas, eller åtminstone uttalar sig här i tråden.

Jag har haft min beskärda del av stalkers också, en hade letat rätt på min adress och min sambos namn och började skriva om henne. Det är väldigt länge sedan förvisso.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Användaren är rätt ny och jag har (vad jag vet) aldrig haft någon kommunikation med personen, vare sig privat eller ens i någon tråd.
Det kan ju vara någon som är medlem sedan tidigare men skapat nytt nick för att inte svärta ner sitt gamla när beter sig på ett sätt som den vill slippa stå till svars för. Eller så är det någon som bara har blivit medlem här i syfte att försöka propagera lite för sin egen ideologiska ståndpunkt, utan större intresse för varsig motorer i allmänhet eller motorcyklar i synnerhet.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Att blocka Nissen är det bästa du kan göra. Börjar denna trakassera i verkliga livet kan det vara idé att blanda in polisen. Sitter man bakom div VPN är det svårt att permanent banna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag fick som sagt ett meddelande här på SH. Meddelande 1 antydde att jag ljög om vilka hojar jag har med den retoriska avslutningen -"Vad har du att säga om detta?". Kort därefter ett nytt meddelande om att personen nu hittat min verkliga adress och att det visade sig stämma.

Det var inte direkt någon hotfull ton, snarare lätt triumferande över att "minsann" ha bevisat att ingen normal människa kan äga en Ducati och en cross. Användaren är rätt ny och jag har (vad jag vet) aldrig haft någon kommunikation med personen, vare sig privat eller ens i någon tråd.

Kan du inte lägga ut texten i tråden? Man blir ju nyfiken. Du kan ju ta bort nick om du vill fortsätta lika hänsynsfullt som du inlett.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
OK.

Fick följande med titeln "Fantasihojar?"
Hm... [Mitt förnamn].... från Stenungsund som påstår sig äga en Ducati 1098 S och KTM SXF 450. Finns bara en enda xxx (tilltalsnamn) i hela Stenugsund och han äger bara en bil.

Finns också två som har xxx som andranamn och dessa äger också bara bilar.

Kommentar?

Som sagt; inget hotfullt. mer triumferande över att ha "avslöjat mig". 10 minuter senare kom andra meddelandet där personen hittat rätt och kunde konstatera att jag finns på riktigt...

Jag tror själv inte jag känner personen, den har skrivit i andra trådar som jag över huvud taget inte engagerat mig i.

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Tycker nog att du kan outa han så vi kan mailbomba så inihelvete...

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras