stannar i regn...

zalos

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Honda VTR 1000F
Tjena!

Nu hände det igen att Firestormen la av. Har kört 200 mil utan problem, går hur bra som helst. Sen körde jag in i en regnskur igen idag... tvärstopp

Tog väl ca 2-3 minuter i regn sen började stormen tröttna. Rycker inte eller så men svarar inte på gas. Blir extremt dovt muller i 30-60 sec och sen är det över...

Stod nog still i 40 min innan den startade igen. Körde 2 km och stopp igen (inget regn men lite blött fortfarande). Stod i ytterligare 20 min. Startade och gick utan problem hela vägen hem (i det torra vädret).

Någon som har en aning om vad som kan vara felet. Att det är vatten som orsakar det är nästan 100% säkert. Solen skiner för det mesta på mig men blir trött på det här. Drar mig för att lämna in den på verkstad såhär mitt i sesongen med ett diffust fel...

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
zalos skrev:
Tjena!

Nu hände det igen att Firestormen la av. Har kört 200 mil utan problem, går hur bra som helst. Sen körde jag in i en regnskur igen idag... tvärstopp

Tog väl ca 2-3 minuter i regn sen började stormen tröttna. Rycker inte eller så men svarar inte på gas. Blir extremt dovt muller i 30-60 sec och sen är det över...

Stod nog still i 40 min innan den startade igen. Körde 2 km och stopp igen (inget regn men lite blött fortfarande). Stod i ytterligare 20 min. Startade och gick utan problem hela vägen hem (i det torra vädret).

Någon som har en aning om vad som kan vara felet. Att det är vatten som orsakar det är nästan 100% säkert. Solen skiner för det mesta på mig men blir trött på det här. Drar mig för att lämna in den på verkstad såhär mitt i sesongen med ett diffust fel...
hmm, du kan ju alltid linda in den med plastfolie :rolleyes:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Kan inte hjälpa dig men jag måste fråga;

Var det du som stod på motorvägen mot Helsingborg? Körde förbi dig när jag skulle hämta lite grejer. Sedan vände jag tillbaka för att se om det var något man kunde hjälpa till med, men då var du(?) borta.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Sätter en peng på att det är tändspolarna eller tändkablarna som drar åt sig fukt. Har haft två hojar med detta fel och båda har felet lösts genom att byta kablar/spolar.

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Kolla tändhattarna.
Om de sitter lite löst kommer det lätt in fukt där & så blir det dålig kontakt.
Fyll dem med 5-56 när du ändå har de loss.

Billigaste lösningen...
//Gerry

zalos

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Honda VTR 1000F
tack för svaren.

Jo det var jag som stod på motorvägen. Det torkade som sagt upp och jag kunde köra hem.

Schysst att du kom förbi Ringo. Inte många som stannar och frågar om man behöver hjälp (kanske inte konstigt på motorvägen, men ändå...). Den Securitas anställd stannade dock och ville hjälpa till.

Det verkar som det lutar åt nya tänkablar och stift. Har även fått tips att kolla så det inte sprutar in vatten i elektonikboxarna som sitter vid bakljuset.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka