Stannar inte polisen en glassbil?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hej!

Jag undrar lite saker.... vet inte om folk här inne kan svara på det, men jag måste få lite respons.

Jag körde som vanligt som en psykiskt sjuk person på 112:an vid Klippan här i Skåne och körde förbi en mängd mc-poliser som kolla bilar längs vägen. Jag hade inget bälte på mig och for fram i 130+ skulle jag tro, brukar ligga där.
De kollade på mig och jag bara gasa vidare.

De hade nog precis kommit dit där för de höll på med lite annat med, men såg dem vinka in ett par bilar.

Jag kunde inte låte bli, så jag körde runt dem och sålde lite glass off limits men körde tillbaka samma väg, 112:an.

För att provecera tog jag min mobil till örat o höll den med axeln, en läsk i handen och låtsades leta efter nåt på golvet samtidigt som jag körde förbi dem i 130+ igen. Utan bälte igen ja....

Jag körde vingligt som en mongoloid men de bara tittade på mig igen :confused: :confused: :confused: :confused: JAG VILLE JU HA BÖTER!!! :confused:

Varför stannade de inte mig? Jag såg dem köra ifatt en bil bakom mig o stannade honom.... men inte mig :confused:

Så jag körde vidare... skulle ner till Landskrona idag och struntade i det. När jag kom på motorvägen innan Ssödra infarten till Helsingbog så stod det mc-poliser o kolla trafiken där med. Jag var inne på varvstoppet i femman vilket betyder 140-
Inget bälte igen och jag käka 2 pinnglassar samtidigt :)
NIX, de bara tittade på bilen....

Varför stannar de inte mig? Är glassbilar heliga? Jag anade det innan när jag jagde polisen ner till Landskrona för nån vecka sen i 130+. De körde förbi o kollade in i alla bilar och jag låg bakom. De stannade inte mig......

De kanske inte bryr sig när de kollar vem som kör :D Man e ju kändis hos dem antar jag från mina dagar med knarkarvolvosarna man haft.......... :rolleyes:

750RR - respons?

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Vänta nu... är inte glassbilen blå & vit???

Dom trodde naturligtvis du var en kollega :D :tummenupp

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är för faan diskreminering av intresse grupp!. En polare blev stoppad utanför norrköping, man körde 90 på 70 väg. Förvisso för fort men han låg i en kollon med flera bilar och alla bilarna släpte dom trots att dom körde precis lika fort?. Dom verka tycka att det är ok att godvilligt böta racehojsförare eftersom "vi alltid kör för fort ändå"?. -Die nazipigs die die!!!!. :kulspruta

Last edited:

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
man kanske ska börja skrika " nananananan nanananana nana nana nana " så fort man ser dom ?

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
egentligen är det så att de har bytt några kugghjul glass-räsern... därav den totalt sjuka accelerationen och diverse kardanbyten. däremot så kan inte polisen se dig, för du sitter så högt upp!! men prova att räcka ut handen och skrika åt dem när du kör förbi, i "glassbils 140" och skrik "VILL NI KÖPA NINJA-GLASS????" då ska du se att de hemskt gärna vil köpa glass, åtminstånde får du dem efter dig. vad de egentligen vill är bara att följa efter. eftersom de då känner vilken kändis till förare som sitter bakom ratten. allt lekande med telefon-läsk-och två glassar bryr de sig inte så mycket om, snutar vill också ha glass, mest gillar de piggelin för de är slut och det är därför de stoppar alla glassbilar uppe i norr.
allt detta vet jag för jag har en hemlig källa i polis-branchen, det är min kollega som också gillar att häva i sig glass, även om han inte gillar piggelin så himla mycket som de andra. min kollega är magnum-mannen. :bow

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Asylum_Nakaza skrev:
egentligen är det så att de har bytt några kugghjul glass-räsern... därav den totalt sjuka accelerationen och diverse kardanbyten. däremot så kan inte polisen se dig, för du sitter så högt upp!! men prova att räcka ut handen och skrika åt dem när du kör förbi, i "glassbils 140" och skrik "VILL NI KÖPA NINJA-GLASS????" då ska du se att de hemskt gärna vil köpa glass, åtminstånde får du dem efter dig. vad de egentligen vill är bara att följa efter. eftersom de då känner vilken kändis till förare som sitter bakom ratten. allt lekande med telefon-läsk-och två glassar bryr de sig inte så mycket om, snutar vill också ha glass, mest gillar de piggelin för de är slut och det är därför de stoppar alla glassbilar uppe i norr.
allt detta vet jag för jag har en hemlig källa i polis-branchen, det är min kollega som också gillar att häva i sig glass, även om han inte gillar piggelin så himla mycket som de andra. min kollega är magnum-mannen. :bow

Jag har bara kört sönder en kardan, en bakblinkers, lite lack på höger bak, ett däck o en fälg och en antenn som jag kastade..... Annars inget :)

Jag tänkte nämligen muta dem med glass om jag hade fått böter..... men de stanna ju inte mig :(

Mattiaz skrev:
Hahaha, fan är det all jävla micropytt som fått dig till detta Mavve? :slicka

Kanske... men jag har gått ner 8 kilo sen jag började köra glass. Det utan att träna nån dag i veckan(springa vissa nätter bara) och utan mat(bara micropytt när jag chattar med dig) :tummenupp

K-Micke skrev:
"Den där glassbilskillen tar Darwin hand om"
tänkte nog Poliserna.
:1pajas

Man hoppas ju på det :rolleyes:

Mcbudet skrev:
Jag skall måla min hoj som glassbilen!!!! :fakta

Vill du att jag tar fram färgkoden till dig? :)

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Helknäpp alltså

UrbanTiger skrev:
Hur fan kan man göra så utan att bli inspärrad på heltid ?
Vad tror du om att trimma glassbilen lite och hänga på sportsystem, sportstötdämpare, sänkningssats och 17 tummare ?
Så kan du videofilma och sälja på svarta marknaden som GIG, Getaway in Glassbil :crash

Ps. Jag tar bara 10 % i royalty för ide'n

Ds.

Jag får inte göra det. :( Jag har faktiskjt frågat :fakta

"NEJ, alla ska se likadana ut!" *kärringjävel* :rodnar

Fast jag ska köpa en riktigt fet stereo som jag ska sätta in en torsdag, då har jag 3 timmar med bilen själv :brynad
Hoppas de inte misstycker om det..... Jag har ju redan slutsteg i bilen till högtalarna :)

Kollade efter feta fälgar redan första veckan :)

750RR

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Glädge mätare! :fakta
...igentligen körde du i 70km/h, dom kålla på dig för att det gick så långsamt :rolleyes:

Sen när har du råd att vilja ha böter?
..eller betalar hemglass sånt?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Böter ska du ha din lilla provocerande glassätande gröngöling! :whip

Faktum är att du kanske tror att du kör så snabbt fastän du inte gör det, ibland står ju inte mätaren på samma antal km/h såsom föraren vill att den skall göra.. :rolleyes:

Du kan ju ta med glassbilen till sporthojsfesten i sommar, vore ju kanon med lite gratis glass sådär under hoj pauserna.
Du åker efter i 130Km/h så får vi se om du blir tagen av snuten någongång

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Böter ska du ha din lilla provocerande glassätande gröngöling! :whip

Faktum är att du kanske tror att du kör så snabbt fastän du inte gör det, ibland står ju inte mätaren på samma antal km/h såsom föraren vill att den skall göra.. :rolleyes:

Du kan ju ta med glassbilen till sporthojsfesten i sommar, vore ju kanon med lite gratis glass sådär under hoj pauserna.
Du åker efter i 130Km/h så får vi se om du blir tagen av snuten någongång

Jag ville ju ha böter, men jag fick ju inga :mad:

Mätaren stämmer. Det tar en vecka att komma upp i 130.....

Kan jag plugga glassbilen så inte all glass smälter under natten tar jag den istället :D

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vuken skrev:
om du inte löser det nere i grötlandet så kom upp till peking så blåser vi allt åt helvete.

Jag funderar på att först sno den o sen plocka ner den i delar så den bara inte finns längre :)
Sen kan jag säga att jag blev nerslagen eller nåt o bara ligga på gräset när polisen kommer typ :crash

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...