Star Wars-dagen 2015

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Ahhhhh, bara några timmar kvar till premiären. :rofl

Såg första filmen 1977 så för mig kommer det här bli häftigt, speciellt att träffa alla andra nerdar :D

Nerd is the new sexy

BW

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Star Wars fan av de ursprungliga filmerna.

Inte läst några recensioner, mer än att man råkat se någon rubrik som delvis avslöjat omdömena. Verkar positivt så här långt.

Har inte för avsikt att se premiären.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag satt och skriknynnade titelmelodin när första visningen rullade igång här i stan kl 1000 idag.

Har man varit med från början så är man med till slutet. :tummenupp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var 10 fyllda då Star Wars hade premiär.
Först en parad genom Stockholm med många av rollfigurerna.
Sedan in på biografen och förflyttas bak till en annan galax.

TOTALLY BLOW MY MIND! :Bugar

Har biljetter tillsammans med min lika nördiga familj till kl 21.00 :)

STAR WARS FTW!!!!

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Såg filmen, försvann från världen, är nu tillbaka.
Kommer inte säga ett enda ord annat än OTROLIG :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Såg filmen, försvann från världen, är nu tillbaka.
Kommer inte säga ett enda ord annat än OTROLIG :)

*analys-beast-mode*

"OTROLIG"

OT...Rolig

OT, filmen går helt Off Topic, matchar inte resten av filmerna, alldeles för mycket frihet har tagits och missbrukats!
&
Rolig, JJ Abrams har förpestat om hela Star Wars-varumärket till en RomCom (Romantic Comedy), det ante mig. Filmen har antagligen mer gemensamt med Dum & Dummare än the Phantom Menace...

JAG VISSTE DET! JAG VISSTE! FAN! JÄVLA SKIT :gråta
HELA FILMSERIEN ÄR FÖRSTÖRD :4skrika

:hihi

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Såg Star Wars 1977 i NYC. Vi köpte popcorn och drack läsk i salongen, fatta känslan, det fanns inte på bio i Sverige då! Ingen åldersgräns heller... :)

Ser nya filmen under julhelgen! Hoppas JJ Abrams visar George Lucas vart skåpet ska stå och hur slipstenen ska dras osv...

han solo chewbacca.jpg

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Läs inte detta om du vill slippa spoilers..

Såg precis rullen. Fy fan vilket skämt :(
De har bara precis klippt och klistrat ihop hela plotten från orginalfilmerna. Visst, de har ändrat pojke till flicka och dödsstjärnan till en som är ännu större, men vaffan. Något originellt, något nytt, som inte är totalt och ofrånkomligt tokrippat från orginalfilmerna? Ehm, nej..
Besviken räcker inte till att beskriva floppen :banghead

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
efter att ha läst alla komentarer om hur FANTASTISK filmen är, började jag bli orolig att jag var enda som inte gillade den :p

men den är helt ok att gå och se, men enligt mig är det allt för mycket disney över den nya filmen.....

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag vet heller inte riktigt...
För gamla nördar som mig är det kul att se Han, Leia, Chewie och de andra "gamlingarna". :tummenupp
Sen tycker jag Rey gör ett bra jobb med en frisk karaktär. :)
Själva filmen är lite tillbaka i den gamla känslan av Star Wars och Rymdimperiet.
Sedan blir det som någon skrev mycket same-same.
Lite fäktning, en gullig/rolig robot (som bara han kommer genererar miljoner i Mercs), lite X-ving flygning och en större dödsstjärna.

Betyget blir: klart sevärd utan att vara WOW. 7/10

De över två timmarna gick ändå ganska fort... :)

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Såg Star Wars 1977 i NYC. Vi köpte popcorn och drack läsk i salongen, fatta känslan, det fanns inte på bio i Sverige då! Ingen åldersgräns heller... :)

Ser nya filmen under julhelgen! Hoppas JJ Abrams visar George Lucas vart skåpet ska stå och hur slipstenen ska dras osv...

View attachment 425781

Om du gillar originaltrilogin kommer du att gilla SW:TFA.
Om du gillar Jar-Jar-trilogin kommer du att tycka att SW:TFA är okej.

Personligen så anser jag att JJ Abrams (Jar-Jar Abrams...?) har gjort helt rätt med SW:TFA när han flörtar ohämmat med oss gamlingar istället för att rikta in sig på barnen. Det var länge sedan jag satt i biomörkret med helkroppsgåshud och skrattade med tårar i ögonen, men det gjorde jag igår vid den här tiden.

Raderad medlem 61114

Guest
Tycker dom dödade Star wars med den andra trilogin. Älskade Star wars innan. De nya filmerna är rena barnfilmer.

Har inte haft något intresse alls av den nya så inte sett några trailers eller så alls. Menar ni att den är tillbaka i den gamla känslan utan massa barnsligheter?

Tyckte även att de började förstöra Star wars redan när de gjorde en remake av de gamla och tryckte in massa nya scener och de påstådda ursprungliga scenerna som inte kom med... Ja men de kom väl isf inte med för att de sög!

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Star Wars HYYYPE - bra eller dåligt, skit samma bara de matar ut fler nya filmer - let the nerdgasm go on liksom - Ewokerna dock EXTERMINATE FROM HISTORY kill them all :smasha :hihi

Var förresten 7 bast när man såg IV:an med farsan på bio - det var tider det........

Last edited:

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
En remake av första filmen, inget speciellt en 3:a av fem möjliga. Den följer givetvis PK maffians mall om vad en film idag måste innehålla. Tycker också att den inte bara flörtar med oss som va med -77 utan även dagens generation som gillar filmer som typ "Hunger Games" och "Divergent" Ok måste nog erkänna att men blev lite rörd vid Han solos möte med Leia. Den ska få en chans till när den släpps på BD

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Såg nya filmen igår och får säga att den överraskade positivt. Naturligtvis har de hämtat mycket från de ursprungliga filmerna för att sätta den rätta tonen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!