Startar inte?!

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Tjo

Har problem med en zx9r nu efter vintern. Batteriet verkade vara slut trots att jag underhållsladdat det hela vintern. Drog runt ett par varv sen tickade det. Tänkte wth så körde in till stan och tog med en insex för att kunna byta batteri. Köpte ett nytt och lät den stå i en timma medans jag strosade runt.

Nu jäklar börjar det regna så lade på polerna och njööt njööööööt(den låter så när den e urladdad) tickticktick. Va fan! Fick hjälp på meknomen så det var ju schysst men när jag kom hem 4 mil senare så stängde jag av och skulle testa att pröva igen. Njöt njöööööööt tickticktick. Nån som har något förslag på vad som kan vara fel?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag förstår inte vad du menar riktigt?

Startade den inte alls? Tickticktick: betyder det att den startade eller att det klickade från något relä?

Du bytte batteri och problemet kvarstod? Men hur lyckades du köra in till stan :va

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Trasigt laddrelä? Ladda, dra igång hojen, mät på batteripolerna hur mycket den laddar, borde vara uppåt 14V eller så (kan säkert diffa lite mellan olika hojar).

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Tjo

Dubbla laddare som starthjälp fick igång den när jag åkte in till stan. Tickticktick är startmotorn som inte orkar dra runt eller nått sånt.

Jo klart ska kolla upp om den verkligen laddar och så men har för mig att ett nytt batteri ska vara såpass bra kräm i så att det ska kunna gå att starta hojen.

Nej jag laddade det inte nått. Har köpt nya batterier innan till bilar och då har de varit förladdade. Har stått och laddat hela natten ska testa senare idag.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...