starthjälp husa 650 -03

danb

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Ort
färjestaden
Hoj
zx10r ^ninja^
hej allihopa !

vet att tråden varit uppe tidigare läst så mycket ja orkar men har inte redigt förstått mej på det här med autodekompen på kicken.. har för tillfället en tredje trampdyna på vänsterfoten å muchu träningsvärk :)

problemet jag har är helt enkelt att ja inte riktigt vet knepet med att sparka igång den särskillt lätt, söker nu tips å råd allt från å dansa runt hojen till hur man sköter choken å hur man hittar de magiska läget på kicken... osv


mvh
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
sätt på tänding o kranar osv..

Dra in decompen som du hittar uppe vid kopplingsgreppet.
Kicka runt motorn ett par varv (läs ca. 3). Sparka inte på kicken, tryck och änvänd din vikt.
Nu ska du ställa motorn i det magiska läget :)
In med decompen, tryck långsamt på kicken tills de läget där det är som trögast. Gå precis förbi det läget!
Släpp decompen på styret och tryck till rejält.

Nu ska den va igår, annars är det bara att leta upp läget igen :)
 

danb

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Ort
färjestaden
Hoj
zx10r ^ninja^
tack det hjälpte för förra ägaren sa att jag skulle ställa den där den var hårdast å sen kicka vilket har gjort de lite svårare =)

men nu har dom av någon andledning tagit bort den vajern till den manuela dekompen så får nog ta å beställa en ny sådan.

men läste oxå att när man monterar en kick (motorn e ganska nyrenoverad) att den ska sättas med lite spänn på axlen så att den börjar ta vid ett tidigare läge, iallafall nu när man rör kicken ser man att dekompen spänner in axlen men sen när man för vidare kicken till det läget där den rör motorn så har den släppt tillbaka den på dekompen är det normalt ? antar att "autodekompen" ska vara öppen där man ska kicka eller e ja ute å cyklar nu :rolleyes:

å en följdfråga davve när du kickar runt den 3 gånger det är helt utan choke då va? tack så mycket för dit svar oxå :)
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
Det är helt utan choke ja, den använde jag aldrig när jag hade husa..
Kan inte svaret på din fråga men jag glömde en grej i min 'how to' :)

När du precis har gått förbi det trögaste läget så ska du släppa upp kicken helt så du kan få bra fart när du trycker till!

Är inte alls svårt när man väl fått in tekniken..
Lycka till :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top