goshow
snöar
tjena har fått ett sjukligt sug efter racing av något slag och tänkte supermoto verkar vara den smidigaste formen!
hur går jag tillväga för att börja?
länkar uppskattas
hur går jag tillväga för att börja?
länkar uppskattas
Supermotosweden.se Eller så åker du till Linköping i helgen. Det är Sm i Supermotard.
Motsvarigheten till RR´s rookie heter Open.
I Open finns det unga lovande förare som är på väg uppåt och satsar hårt och förare som bara kör för att det är så satans kul.
Klart du ska börja med Supermoto. Vi har fin sammanhållning i depån och härlig hård racing på banan
För att vara motorsport kostar det riktigt billigt. Kör du Open i samband med SM brukar anmälningsavgiften vara 500 kr, har du ingen egen transponder tillkommer 300 kr, har du inte helårslicens kostar engångslicens 400 kr.
Kör du enklare tävling kan anmälningsavgiften vara 200 kr och uppåt och engångslicens 250 kr. Sen tillkommer väl bensin, däck och resan dit. Billigt!
Övervägande 450, jag uppskattar att av helgens 24 openhojar så var det 1 st 250, 17 st 450 och 6 st 550-650, och det på den enda banan där man eventuellt kan ha någon fördel av en stor hoj, även om den enda 250:n slog de flesta.
Alla tillverkare har en 450, ett fåtal har större, jag tror det är mycket därför.
Alla tillverkare har en 450, ett fåtal har större, jag tror det är mycket därför.
Plus att de 450or som används är (alltid) ombyggda MX-hojar som är rätt hårt trimmade från fabrik = de går bra att använda utan motorjobb. De större är generellt snällare trimmade och ger inte sådär mkt mer pulver. Från fabrik vill säga.
Vill man vässa går det att plocka både 70, 75 och i extremfallen 80 hästar ur en storkubikare.
Varför är 450 så favoriserat? Är det så mycket smidigare med en 450 att man hellre väljer smidighet framför extra pulvret i en 650?
Haha... Dumma Hampus körde ifrån mina 80 pållar med en 250. Borde ju inte gå. Fan va duktig han har blivit. Kör inte Kivi Krig 250 oxå?
Jag tycker oxå att en 450 är bästa valet om man bara ska ha en hoj.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|