Startmotorn pajat, Kostnad?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Sådär, då har startmotorn pajat då, en bussning (ser ut som en bussning iaf) som blivit för sliten och sen har hela startmotorn ätit sej in i magneten en liten bit, tror de är ok fortfarande, sen är också ett av kolen slut, men man byter båda antar jag.

Någon som har en ungefärlig kostnad på de hela, ska lämna iväg den om några dagar men ni kanske vet nån ca kostnad, kanske blir billigare att köpa en ny. Nån som har en till salu? Anars är de väll bara starol som har antar jag?

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
Sådär, då har startmotorn pajat då, en bussning (ser ut som en bussning iaf) som blivit för sliten och sen har hela startmotorn ätit sej in i magneten en liten bit, tror de är ok fortfarande, sen är också ett av kolen slut, men man byter båda antar jag.

Någon som har en ungefärlig kostnad på de hela, ska lämna iväg den om några dagar men ni kanske vet nån ca kostnad, kanske blir billigare att köpa en ny. Nån som har en till salu? Anars är de väll bara starol som har antar jag?

Tråkigt :confused:
Brukar finnas startmotorer på ebay. Kolla där. Kanske kan komma över en ralativt billigt?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag sprang igång min KTM när jag inte hade någon kick. Det är jäääääligt fränt :fakta

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om du är händig kan du ta kolen från en kasserad tvätmakin eller vad som hälst som har en elmotor och slippa till, lättare än man tror.

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Jag vet inte vad en startmotor kostar till en Aprillia men till min moppe när den hade pajjat så kostade en ny orginal GasGas startmotor 3000 nått minns inte exakt:rolleyes:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
kör du på vintern eller? :va

Nej jag kör inte på vintern, men man måste ju kolla upp saker som inte låter som dom ska någongång. på vintern tillex.

Fortfarande ingen som kan säga vilken av 123 och 122 motorn jag har? Jag tror de är 122 men minns inte säkert.

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Måste bara fråga varför du gick från en GG till en CBR :pannkyss

För att GasGasen va en moppe de är inte Cbr'n. Just nu tycker jag det bara är skönt att ha ett helt lagligt fordon ett tag eftersom att polisen har vart på mig flera ggr och stått utanför mitt hus 50 meter bort med mc och bil och väntat på mig att jag ska komma med moppen när jag hade den. Har även haft flera samtal med dem, Nej jag har inte åkt fast heller men vill va utan några problem när jag har kortet en så länge på prövotid.

Ska bara ha hojjen denna sommaren sen blir det bil och tyngre mc endå så och jag här helnöjd med hojjen. Sen så ville jag också ha 4t och Cbr'n tyckte jag va den snyggaste sporthojjen som va 4t i 125 klassen så det blev en sådan.

Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
säker på att inte start relät bränt eller?

Eftersom jag har skruvar isär och kollat så skrev jag var feler var, inte något relä.

Fortfarande ingen som kan svara på nån fråga jag ställt? Känns lite värdelöst med 16 svar och övervägande skitsnack.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...