Blue-Angel
Ny medlem
Skulle flytta hojen idag. Har haft den stående hos en kollega sedan i somras. (Har väntat på att få tillgång till mitt egna garage). Ställde in hojen för vintern i September. När jag ställde in den slog jag av "nödstoppen" på styret. När jag plockade ut den tidigare idag och skulle starta den glömde jag att slå på den innan jag tryckte på start knappen. Kommer på detta efter första försöket. åtgärdar och försöker starta igen. Då är tändningen helt död! Finns el i hojen, alla lampor lyser som de skall. Dock startar inte bränsle pumpen och startmotorn går inte runt. Har kollat säkringarna och de är hela.
Vart förvånad, även kollegan som har en likadan hoj. Han startade sin och den gick igång som den skulle. Sedan funderade på vad som kunde ha hänt med min. Diskuterade och smarta som vi är, kommer vi fram till att det kan ju inte vara så att bara för att man har råkat glömma "nödstoppen" så lägger hojen av. Så vi testar på hans hoj.
Mycket riktigt, samma symtom på hans hoj. Startar inte, all övrig el funkar som den skall.
Någon som har någon aning vad det kan vara? Är det någon inbyggd säkerhet, som gör att den inte skall gå att starta på ett tag? Eller är det något annat som kan ha hänt?
Evigt tacksam för hjälp! Var ju en tämligen tråkig julklapp, om man säger så.
Vart förvånad, även kollegan som har en likadan hoj. Han startade sin och den gick igång som den skulle. Sedan funderade på vad som kunde ha hänt med min. Diskuterade och smarta som vi är, kommer vi fram till att det kan ju inte vara så att bara för att man har råkat glömma "nödstoppen" så lägger hojen av. Så vi testar på hans hoj.
Mycket riktigt, samma symtom på hans hoj. Startar inte, all övrig el funkar som den skall.
Någon som har någon aning vad det kan vara? Är det någon inbyggd säkerhet, som gör att den inte skall gå att starta på ett tag? Eller är det något annat som kan ha hänt?
Evigt tacksam för hjälp! Var ju en tämligen tråkig julklapp, om man säger så.