rugge skrev:
Hallå alla!!
Jag har en fzr 1000 -88,som är mycket svårstartad nu när det är kallt.
Har nytt batteri som är full laddat,men inte en chans att den startar om jag inte tar startkablar från bilen då startar den direkt..Någon mer som har samma problem???
Jag Citerar "Andersson Turbo" Det är till 103% säkerhet för litet spel på insugsventilerna. Kostar 8000:- att fixa.
Innan du gör någonting annat åt hojen, mät upp ventilspelen på insugsventilerna. Troligtvis ligger spelet på 0,00 till 0,05mm och den blir skitsvår att starta.
Jag beställde så sent som igår 12 st ventiler till min FZR. Jodå så att.
3 lök kostar det. + packningar + styrningar + fjädrar + fan och hans moster osv...
Qwerty skrev:
Fråga ett. Varför ska du starta hojen nu? Du kan ju inte köra endå.
Stiften slaggar igen pga att dom inte blivit tillräckligt varma. Läs gärna ett inlägg av Robban C om vad han tycker om att starta hojen på vintern.
När du kablar från bilen så hoppas jag att du har bilen avstängd. Inte igång som emellan två st bilar.
Varför ska man inte ha bilen igång?