Startsidan blir ändrad!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jahopp. Nu var det min tur att bli drabbat av irriterande saker.

Varje gång jag startar explorer är min 'startsida' ändrad till nån jävla söksida. Det länkas till en fil i C:/WINDOWS som heter mshp.dll. Jag har ändrat i Explorer, tagit bort allt i registret och slängt den filen men nästa gång jag startar datorn så är den där likförbannat!

Förvisso är det bara en vanlig sökmotor men jag vill inte HA den. Nån som vet hur fan man får bort skiten?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vad är adressen till söksidan? Är det någon annan än Microsofts egna så har du nog fått någon ad- eller spyware på burken, så installera AdAware (www.lavasoftusa.com) för att få bort skiten.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goines skrev:
Redan installerat och den hittar inget. :(

Ok, då gör vi såhär. :)

Kolla om startsidan ändras varje gång du startar Explorer, eller om det sker när datorn går igång. Det kan du göra genom att starta om datorn, och innan du gör något annat så kika i registret, "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main". Kolla vad som står i nyckeln "Start page".

Om det är som så att du kan definiera en egen startsida och den finns kvar när du startar om datorn, så är det troligen en .reg-fil eller exekverbar fil som körs när IE går igång. Borde i så fall finnas i egenskaper för IEs programfil.

Om startsidan ändras när datorn startar, kör då igång msconfig och leta efter suspekta program/filer.

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Jag har exakt samma problem. Störigt som fan då jag måste ha en loginsida som första egentligen men nu blir det istället nån konstig söksida med namn wetsearch,allsearch, searchclub alla dessa .ws. Ruggigt irriterande. Vore grymt tacksam om ni kunde tipsa om hur man ska få bort detta.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Pettersson skrev:
Jag har exakt samma problem. Störigt som fan då jag måste ha en loginsida som första egentligen men nu blir det istället nån konstig söksida med namn wetsearch,allsearch, searchclub alla dessa .ws. Ruggigt irriterande. Vore grymt tacksam om ni kunde tipsa om hur man ska få bort detta.

loginsida ?? e de comhems sida eller nåt sånt du menar, i så fall fixar LF Connection keeper detta busenkelt.. sen kan du ha vicken sida du vill.

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Asså jag har Telia ADSL och då måste m,an logga in varje gång man startar internet. Jag pallar/orkar o skriva in addressen men min fars blir direkt vilse och undrar vad det är ör främmande krafter som tagit över datan. Nu ligger istället detta mysko sökprogram där istället.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Pettersson skrev:
Asså jag har Telia ADSL och då måste m,an logga in varje gång man startar internet. Jag pallar/orkar o skriva in addressen men min fars blir direkt vilse och undrar vad det är ör främmande krafter som tagit över datan. Nu ligger istället detta mysko sökprogram där istället.

ja då ska du ha ett program installerat som heter LF conectionkeeper...
sen kan du ha vilken startsida som helst, och du behöver inte logga in heller, bara klicka på det programmets ikon så e du inne..

leta på DC...

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife