Stcc 2007

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det en liten klubb så är det... svårt att få intäkter o möjligheter med endast 400 medlemmar. Samtidigt som man besväras av endast 10 möjliga bullerhelger. Men tror säkert STCC återkommer med något vettigt.

Fast sedan läser man en annan nyhet om några som verkligen satsar på sin bana (visserligen aaaaningen annorlunda förutsättningar):
All byggnation i Pit line på Imola är nu raserade.
Autodromo Enzo e Dino Ferrari i Imola genomgår för närvarande en stor ombyggnad. Samtliga byggnader i Pit line är sprängda och bortforslade för att ge plats åt ett nytt komplex värdigt Formel 1. Även banan kommer att genomgå om ombyggnad. "La Source" harpinen kommer att flyttas fram för att ge plats åt den nya längre bandepån och Bus Stop" kommer att flyttas tillbaks en del och få ett nytt utförande.
Det roliga är att Imola ligger mitt i stan och alla älskar det.

Sverige är förbövelen helt mongo land att bo i som motorälskande person.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
snigel77 skrev:
Tävlingar på Sturup är väl oxå mindre lämpligt för mc-klassen.
Tävlingar på Sturup vore skitkul för oss som är publik, från mittläktaren ser man praktiskt taget hela banan. Men det är en lågfartsbana med tajta kurvor där effekten är mindre avgörande. Twinnar har däremot alltid funkat bra på banan.

För banan kan det föra med sig det positiva att man bygger ut avåkningszonerna och allmänt förbättrar säkerheten - vilket torde vara ett krav för att den skall bli godkänd för Roadracing. (Väl :confused: ) Men att inte ha några deltävlingar på Anderstorp eller Falkenberg, våra två snabbaste banor, vad liknar det?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Swedie skrev:
Sverige är förbövelen helt mongo land att bo i som motorälskande person.

:D :D Kan bara hålla med! Kolla vart du är när du kör! mitt i skogen eller i runt ett grusskakt osv osv.. Ändå ingen ände på bullertjötet överallt..
 

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 750
Swedie skrev:
2623770 Är det en liten klubb så är det... svårt att få intäkter o möjligheter med endast 400 medlemmar. Samtidigt som man besväras av endast 10 möjliga bullerhelger. Men tror säkert STCC återkommer med något vettigt.

Ja, att STCC återkommer med något vettigt får vi verkligen hoppas. Arrangemangen på Falkenberg brukar ju vara ett av de mest uppskattade i STCC.

Problemet är nog inte att Falkenberg är en liten klubb, utan att STCC vill ha för mycket pengar. Deras ordförande påpekar att ekonomin i arangemanget är problemet, inte klubbens ekonomi.

Skulle du våga riska hela Sporthoj.com existens om du inte är rimligt säker på att får ihop din ekonomi för Sporthoj.com?
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Swedie skrev:
2623770 Är det en liten klubb så är det... svårt att få intäkter o möjligheter med endast 400 medlemmar. Samtidigt som man besväras av endast 10 möjliga bullerhelger. Men tror säkert STCC återkommer med något vettigt.

Fast sedan läser man en annan nyhet om några som verkligen satsar på sin bana (visserligen aaaaningen annorlunda förutsättningar):

Det roliga är att Imola ligger mitt i stan och alla älskar det.

Sverige är förbövelen helt mongo land att bo i som motorälskande person.

Jag var på imola i helgen, såg ut som andra världskriget!! Men satan va fet bana, låg bostäder inne i banan!!!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
snigel77 skrev:
2623830 Ja, att STCC återkommer med något vettigt får vi verkligen hoppas. Arrangemangen på Falkenberg brukar ju vara ett av de mest uppskattade i STCC.

Problemet är nog inte att Falkenberg är en liten klubb, utan att STCC vill ha för mycket pengar. Deras ordförande påpekar att ekonomin i arangemanget är problemet, inte klubbens ekonomi.

Skulle du våga riska hela Sporthoj.com existens om du inte är rimligt säker på att får ihop din ekonomi för Sporthoj.com?
Jo, det är lite av problemet. Det går hela tiden på gränsen av vad ekonomin klarar. Samma gäller för mig, så ja... skulle jag riskera sporthoj.com skulle jag säg nej oxå.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
snigel77 skrev:
2623830

Problemet är nog inte att Falkenberg är en liten klubb, utan att STCC vill ha för mycket pengar. Deras ordförande påpekar att ekonomin i arangemanget är problemet, inte klubbens ekonomi.

Så är det ju. Klubben/Arrangören måste ju tjäna på arrangemanget annars kan dom ju inte arrangera. När man sedanpratar med folk som är i smeten så låter det som STCC VERKLIGEN vill ha MYCKET utan att ge igen speciellt mycket. Lite styva i korken efter vad jag har förstått...
Detta kan nog vara början till något bra. Kanske STCC visar lite mer lyhördhet och inte sitter riktigt så högt på pidestalen framgent...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Har också hört att summan som STCC skulle pröjsa för ungdomssatsningen till svemo inte var den summan som uppgavs på so-mötet. Utan ungefär hälften.
D.v.s 250kkr och inte 500kkr för rättigheterna att köra 1000cc med sm-status.
250kkr är iofs bättre än ingenting, men lite onödigt att måla upp bilder av saker som kanske inte riktigt finns.
 

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 750
Om det var 250kkr eller 500kkr för en ungdomssatsning spelar väl mindre roll.

Det låter bra och är en god idé.

MEN VARIFRÅN KOMMER PENGARNA???

- från arrangörerna?

- från förare, dvs högre startavgifter

- från publiken?

- från någon sponsor?

- från STCC AB, dvs någon annan betalar.

- eller har Lindskog & Paulsson ett sedeltryckeri i källaren.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pengarna ska komma från STCC AB.
De kommer givetvis från alla de intäkter STCC AB får.
D.v.s arrangörer, publik, sponsorer, förare etc.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
snigel77 skrev:
2624063 Om det var 250kkr eller 500kkr för en ungdomssatsning spelar väl mindre roll.

Det låter bra och är en god idé.

MEN VARIFRÅN KOMMER PENGARNA???

- från arrangörerna?

- från förare, dvs högre startavgifter

- från publiken?

- från någon sponsor?

- från STCC AB, dvs någon annan betalar.

- eller har Lindskog & Paulsson ett sedeltryckeri i källaren.
Men hallå, nog bara i Sverige vi alltid ska fråga vart pengarna kommer ifrån och ifrågasätta allt gott som finns.
 

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 750
Swedie skrev:
2624113 Men hallå, nog bara i Sverige vi alltid ska fråga vart pengarna kommer ifrån och ifrågasätta allt gott som finns.


Ok, jag kanske formulerade mig otydligt. Vad jag menade är, vem skall betala de allmosor som STCC delar ut. Det är ju inte STCC som gör det, utan det är ju någon annan som står för slantarna i slutändan.

Vill du var med och bidra till ungdomssatningen genom tex ökade startavgifter?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
snigel77 skrev:
2625601 Ok, jag kanske formulerade mig otydligt. Vad jag menade är, vem skall betala de allmosor som STCC delar ut. Det är ju inte STCC som gör det, utan det är ju någon annan som står för slantarna i slutändan.

Vill du var med och bidra till ungdomssatningen genom tex ökade startavgifter?

Pengarna är vad SVEMO förhandlat fram med STCC vad dom ska betala för att få köra 1000cc. Dom får en av dom bästa klasserna och det kan STCC inte bara tro att det är helt gratis. SVEMO krävde något tillbaka. Helt rätt!

Den ungefärliga "riktiga" summan nämdes tidigare. Men den betalas nog under en 5-års period. Dvs 1/5 av summan per år. Det har STCC råd med.

Att SVEMO väljer att använda dom pengarna till ungdomssattsningar är bara bra! Ungdom är man tills man är 22 år tydligen enligt riksidrottsförbundet. Så pengar kan komma till förare i alla klasser.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
snigel77 skrev:
2625601 Ok, jag kanske formulerade mig otydligt. Vad jag menade är, vem skall betala de allmosor som STCC delar ut. Det är ju inte STCC som gör det, utan det är ju någon annan som står för slantarna i slutändan.

Vill du var med och bidra till ungdomssatningen genom tex ökade startavgifter?
Ja så länge det inte är ohumana summor.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
snigel77 skrev:
2625601 Ok, jag kanske formulerade mig otydligt. Vad jag menade är, vem skall betala de allmosor som STCC delar ut. Det är ju inte STCC som gör det, utan det är ju någon annan som står för slantarna i slutändan.

Vill du var med och bidra till ungdomssatningen genom tex ökade startavgifter?

Glöm inte att MECA satsar 50 milj på STCC på fem år
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2626712 Då är ju pengarna till SVEMO en piss i havet...
Tror nog att de som har hand om RR-ungdomarna på Svemo mer än gärna tar emot en sån skur.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top