STCC eller SO!! Vad tycker du?

Jörgen A

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Jag undrar vad du som inte tävlar tycker är mest intressant att åka och titta på. STCC med mc eller Scandinavian Open som enbart kör med mc. Själv har jag tävlat i båda och föredrar Scandinavian Open.

Då man antagligen ska köra STCC hade det varit intressant att höra varför du tycker SO är bättre..

SO har endast MC-folk! Mer hojar, mer kul :yoparty Ren MC-tävling!

Jörgen... Superbike R1 eh. Blir det NSB? Jag ska nog köra standard 04 R1. hehe. Fast vi får se om jag lyckas hitta lite schysta prylar till rätt pris. VILL ju ha en utsmyckad R1, men har inte råd. Standard räcker långt ändå.

Solklart SO/SM, 7-8 MC-klasser mot en för STCC. Två klasser med riktiga racerhojar mot noll hos STCC. Gemytligare stämning på hela arrangemanget. Jag har varit och tittat på en STCC-tävling men jag fick allergiska utslag av alla dieselljud och dofter samt fyrhjulabaciller som svävade omkring i luften. :hihi

Chris Ash skrev:
Solklart SO/SM, 7-8 MC-klasser mot en för STCC. Två klasser med riktiga racerhojar mot noll hos STCC. Gemytligare stämning på hela arrangemanget. Jag har varit och tittat på en STCC-tävling men jag fick allergiska utslag av alla dieselljud och dofter samt fyrhjulabaciller som svävade omkring i luften. :hihi

Jamen dåså, då är det ju solklart...

Wanker!

Jag tycker ett eller annat STCC-arrangemang kan vara trevligt att gå på.
Fast har inte vart på ett på länge nu. Bilrejsing kan vara kul att se.
Problemet som jag såg det sist var att det var så jävla svårt att se nåt av rejsen bara. Läktarna fulla direkt osv.
Synsam/veidec sketroligt att se.
Men de slutna områdena/personerna i STCC är bara drygt. Då gillar jag klart attityden bättre i SM/SO.

Jörgen A skrev:
Jag undrar vad du som inte tävlar tycker är mest intressant att åka och titta på. STCC med mc eller Scandinavian Open som enbart kör med mc. Själv har jag tävlat i båda och föredrar Scandinavian Open.

Jag har varit på ett antal av båda delar. Tycker att SO är roligare även om STCC ser mycket mer profsigt ut och man imponeras över vad alla pengar kommer ifrån... När jag sett bilracingen blev jag imponerad av hur bra programmet RACE var på att få till ett bra program på kassa race. Ibland lika spännande som att titta på E22:en hemma.

Nu har jag inte betalt inträde men tar man in det i bilden är, det väl dubbelt så dyrt på STCC som på SO, det inte värt att gå på STCC utan bättre att lägga sina pengar på SO.

Vill man se motorcyklar eller en Gladiator på griden?
Jag har varit på bägge arrangemangen och får personligen helt klart ut mer av SO/SM än STCC. Visst är proffsigheten och de maffiga bussarna imponerande i STCC depån men jag tycker det är roligare med motorcykelracing än kortegekörning med bilar, Radical var iofs bra tycker jag.

Håller med Goodstuff och sen är det bättre "tempo" på ett SM/SO än det är i STCC. Mycket dötid mellan racen när folk skall posera på griden.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick