STCC/Supermoto på Bananpiren

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Tjena!
Jag kan inte låta bli att följa STCCbygget på bananpiren och mina visioner drar iväg igen,
Vi ska kanske börja planera för en SM-deltävling 2009?

Att komma in i stadskärnan med rätt marknadsföring är kanonbra.

Det jobb som görs där är bara att se som en stor möjlighet för oss att genomföra ett proffsigt stadslopp, och Kortedala har ju redan visat att dom är starka för att kunna hålla i arrangemanget.

Crille

Bifogat

• 6fa0706581.jpg
    6fa0706581.jpg
    12.1 KB · Visningar: 129
  • 8b14389813.jpg
    8b14389813.jpg
    13.8 KB · Visningar: 171

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
har själv varit där, kan bara säga att banan inte är byggd för bilar men passar perfekt till motard med tanke på ban bredden :)

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Om det inte vore för
Avåkningszon=0
så hade den varit bra.
Vi hade möte med STCC och det tyckte det var för mycket jobb för vårt arrangemang ( Antagligen för att vi tyvärr inte har en miljonbuget att lägga på ett arrangemang och hyra av anläggning).
Vi ville köra på gruset och ville "öppna upp Banan på vissa ställen för att anpassa till supermoto pga avåkningszonerna inte fanns där, utan bara armco räcken.
Men jag håller med hade varit bra bana.
Vi får se vad som händer 2009 kanske STCC hör av sig. Då kanske vi kan diskutera igen. Men som sagt jag kommer inte jobba aktivt för att göra nåt där tyvärr. vi ligger inte på samma nivå än.
Vi kommer istället att arrangera en ren Asfaltstävling söndag den 24/8 på Team13 gokartbana och fina priser utlovas och mycke körtid. Klasserna S1, S2 och Open Denna banan är beprövad från förr då det begav sig och nu med nylagd asfalt 2004.

MVH Robert Susa
KMK Supermoto

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Om det inte vore för
Avåkningszon=0
så hade den varit bra.
Vi hade möte med STCC och det tyckte det var för mycket jobb för vårt arrangemang ( Antagligen för att vi tyvärr inte har en miljonbuget att lägga på ett arrangemang och hyra av anläggning). 21190546
Vi ville köra på gruset och ville "öppna upp Banan på vissa ställen för att anpassa till supermoto pga avåkningszonerna inte fanns där, utan bara armco räcken.
Men jag håller med hade varit bra bana.
Vi får se vad som händer 2009 kanske STCC hör av sig. Då kanske vi kan diskutera igen. Men som sagt jag kommer inte jobba aktivt för att göra nåt där tyvärr. vi ligger inte på samma nivå än.
Vi kommer istället att arrangera en ren Asfaltstävling söndag den 24/8 på Team13 gokartbana och fina priser utlovas och mycke körtid. Klasserna S1, S2 och Open Denna banan är beprövad från förr då det begav sig och nu med nylagd asfalt 2004.

MVH Robert Susa
KMK Supermoto

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha