Std600 inställt på Knutstorp :((

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Fick brev igår om att de måste fimpa en klass pga tidsbrist, och det blev Std600 eftersom folk har visat så svalt intresse för att köra där...

Kul att vara serieanmäld till en serie med endast ETT fristående rejs för vår del!!?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Stod det nåt mer eller? Kommer ju inte se det där brevet förrns efter bikeweek. Kompensation på nåt sätt eller avgörs SM på 3 race nu? Fan jag som sett fram mot knudan :(

*edit: Fast det är ju inte SM utan en cup för vår del ;)
edit2*: 3 race ska det ju va ja :rodnar

Last edited:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
gulsvartkawwa skrev:
Stod det nåt mer eller? Kommer ju inte se det där brevet förrns efter bikeweek. Kompensation på nåt sätt eller avgörs SM på 4 race nu? Fan jag som sett fram mot knudan :(

*edit: Fast det är ju inte SM utan en cup för vår del ;)
I SO kör vi en Cup, men i SM är vi bara en supportklass som är med på nåder än så länge.

Men man har ju likt f_rbannat betalat serieanmälan som känns rätt omotiverad (iofs lär vi väl få tillbaks den summan i slutet av säsongen...). Jaja, det är väl inte pengarna jag gnäller om, utan mer det faktum att vi (klassen) inte ges chansen att bättra oss från Sviestad!

Dessutom var jag också sugen på att testa banan med en lite smidigare hoj än förra året!

Antar att avgörandet i tabellen sker nästa helg!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
I år var det ju så att inte särskilt många a-förare från sp250 nappade på std600. Inte särskilt många a-förare från andra klasser heller. I sm då, i SO verkar ju fler vara med och köra iaf.
Det verkar som att a-förare som varit med ett tag fortfarande siktar på veidec. Men nästa år kan jag tänka mig att nyblivna a-förare tittar std600, om r600/r1000 knoppar av sig ett gäng a-förare, vilket borde vara troligt inför nästa år.
Dock trist att ni inte fick köra fler sm-race än 3, men o andra sidan har ni fått vara med på alla so-tävlingar iaf.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...