Stecktech goes travelling... (Again)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tjena gott folk. Jag hade en lite resetråd för ett tag sen när jag reste till Holland med min motorcykel och en vän. Denna gång reser jag ensam, i Europa, jag ska tågluffa i 22 dagar från och med den 7:e Juli.

Jag vet, detta är ett mc-forum, fy skäms att tågluffa!! :hördu

Men nu är det så att jag tänkte ni kanske ändå vill se bilder och lyssna på mina äventyr.
Kommer trots allt starta ännu en tråd sen när jag ska ut och resa ytterliggare med min mc.

Men men, here goes.
Tänkte som sagt resa söderut. Börja med Paris, Venedig, Pisa för att röra mig mot Kroatien där jag eventuellt ska träffa Svenne100 och sen dra vidare till Holland där jag ska träffa vänner. Efter det blir det släkt i Schweiz och de sista dagarna vet jag inte var jag vill ta vägen, ge mig tips? :)

Bilder och sånt kommer komma på resans gång.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Bestämde mig för att resa till Italien först och främst. Fördag dagen åkte jag till Köpenhamn -> Hamburg -> Munich (för att sova på stationen i 7-8 timmar) -> Venedig. Där stannad jag i några timmar och försökte först hitta ett hotell, insåg snabbt att man inte sover där för under 800-1100 per natt. Så det var bara att dra snabbare än kvickt. Hoppade på första bästa tåg (för det verkade bli streik?) och tog mig till Florens. Där tillbringade jag natten och var rätt impad över hur fin stad det var.

Morgonen därpå åkte jag till Rom och är jag nu, vet inte hur länge jag stannar men tror det blir iallafall två nätter för det finns väldigt mycket fina saker att se i denna stad. Jävlar vilket liv det är.

Vad gäller motorcyklar måste fan Italien vara drömlandet. Finns ju fler motorcyklar än ögat kan se.. hehe.. har inte sett en enda kille i skinnställ som är italinera. Inte ens sporthojar! Alla glider runt med en t-shirt och shorts och i 35 gradig värme ser det underbart ut...

Åkt en del tåg över landet och fy fan vilka fina vägar det verkar finnas, en del berg i Italien eller iallafall stora kullar och riktigt präktiga landsvägar där.. :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...