Stenskott!

hilding

mjau
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
siro
Tjena...

Idag fick jag en tankeställare körde E4,an hem och
mellan Lövstalöt och u-a fick jag ett stenskott i rutan (bil)som tog
riktigt hårt!

Vad jag undrar över är vad händer om man får en sån smäll på
visiret/glasögonen, :död

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det smäller till... kan göra ont. Inte helt ovanligt om man kör cross eller motard att det far stora stenar som träffar på ömtåliga ställen, om man så säger...

Värst är ju för de nissar som åker omkring i jethjälm och med vanliga solbrillor :näsblod

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag träffades i somras av en sten stor som en spelkula på E4'an. Det tjongade till ordentligt kan jag säga.
Det tjöt mer än vanligt i mina öron när jag väl stannade och jag fick ett otrevligt jack i visiret. Tänk om man blivit träffad på struphuvudet istället... :död

hilding

mjau
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
siro
TomK skrev:
Det smäller till... kan göra ont. Inte helt ovanligt om man kör cross eller motard att det far stora stenar som träffar på ömtåliga ställen, om man så säger...

Värst är ju för de nissar som åker omkring i jethjälm och med vanliga solbrillor :näsblod

Har åkt lite cross/enduro (körde för sakta)men det small inte på långa vägar som när det träffade bilen!

Håller verkligen ett par typ,scott, brillor!

Bil rutan fick ett riktigt jack! :huvet

Valter

Det är en underbar värld vi lever i !
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Honda VF750F
Klöpp en fågen i sommras. Vilken smäll!!! Å inte blev d mycke över till lunchen heller!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag klippte vad som verkade ha varit en gråsparv med integralen i 180-190. Det var förvånansvärt lindrigt faktiskt, tror huvet och hjälmen flyttar mer på sig än en bilruta så smällen inte blir fullt så skarp.
Jag har även skjutit en skruv i visiret på mig själv med framhjulet, fan vet hur men jag fångade den med vänsterhanden efter den hade tagit i hjälmen!
har man tid med sånt på en cartbana behöver man kanske gasa mer?

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
:tuttar Fråga URRninja hur det är me ugglorna denna vår.. hoppas att de får vara i fred för hans hjälm i år... ;)

själv fick jag en humla innanför visiret vid höger tinning.. det var fan jääävligt otäckt... (dock på moppefukko tiden så det gick väl inte mer än 45) men var inte bekvämt för 5öre..

/z

TinaTjejen skrev:
fasen.. tycker de tjongar ordentligt bara en humla råkar komma ivägen jag... :gnissla

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
zeal skrev:
:tuttar Fråga URRninja hur det är me ugglorna denna vår.. hoppas att de får vara i fred för hans hjälm i år... ;)

Hoppas min hjälm får vara ifred från galna kamikazeugglor snarare.. Hade jag inte haft reflexer som en katt *host* :rolleyes: och duckat utan fått jätteugglan rakt i plytet (och inte ovanpå hjälmen som nu blev fallet) så undrar jag om nacken hade hållit. :skrämd

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...