Sthlm 061118 Återblick

Dawe

Guest
Kunde inte låta bli att ta en sista SH sväng när jag hämtade hojen i Lördags på Schneiders i Upplands Väsby. Så ny servad och NYTVÄTTAD tog jag mig ner till Donken UV kl 11.30. Men det blev ingen vidare uppslutning utan jag drog vidare mot Gottröra och stannade till vid Kalles kurva en stund. Vid Gottröra stod jag en stund och funderade på om jag skulle ha en glass eller inte, blev inte. Fikan i Waxholm hägrade mer på något sätt. Brottby var extrem osocialt så där blev jag inte långvarig. Bogan tog jag på sexans växel utan några behov av att växla ner. Då hetsade jag ändå en stackars Volvo som skulle raca. Väl i Waxholm mötes jag av ett öde torg och uttråkade tjejer i kiosken. På vägen tillbaks på Bogan hade jag att välja på att åka och lämna hojen eller ta en sväng till Rosenhill. Ja det blev ju Rosenhill och t/r Bulten och dom hade en bulle kvar. Men skratten på Rosenhill hade tystnat och dom som var där satt i varsitt hörn och pratade tyst. Nu var klockan 14.45 och det blir mörkt 15.20 och jag skulle till Ljusterö. Så nu var det dax å ta sig i kragen å avsluta den här säsongen. Fantastiskt hur skitig hojen kan bli på 4 timmar.
Men nu är det färdig åkt för i år vi syns nästa säsong.

Hälsningar Dawe

Bifogat

• Hösttur 061118 1.jpg
    Hösttur 061118 1.jpg
    59.2 KB · Visningar: 381
  • Hösttur 061118 2.jpg
    Hösttur 061118 2.jpg
    115.1 KB · Visningar: 674
  • Hösttur 061118 3.jpg
    Hösttur 061118 3.jpg
    63.5 KB · Visningar: 226
  • hösttur 061118 4.jpg
    hösttur 061118 4.jpg
    89.7 KB · Visningar: 246
  • hösttur 061118 5.jpg
    hösttur 061118 5.jpg
    74.5 KB · Visningar: 652
  • hösttur 061118 6.jpg
    hösttur 061118 6.jpg
    62.1 KB · Visningar: 264
Last edited:

Dawe

Guest
Några bilder till

Bifogat

• hösttur 061118 8.jpg
    hösttur 061118 8.jpg
    58.2 KB · Visningar: 330
  • Hösttur 061118 7.jpg
    Hösttur 061118 7.jpg
    101.6 KB · Visningar: 297

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Hade sjuk lust att ställa på och ta mig en tur om det inte hade vart för gårdagens alkohol konsumtion:huvet
Ser däremot väldigt ensamt ut:rolleyes: ses nästa säsong om inte dess för innan:tummenupp

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Det var inte många hojjar ute idag, inte. Såg ett par custom och några ATV:er, det var allt.

Ingen alls på Sveavägen, förutom jag. =)

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Sjukligt nog blev jag faktiskt rörd av det där inlägget :va :brynad
Oj oj oj vad jag ska köra själv nästa säsong :yoparty

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ducati 749
Jag har visserligen en hoj påställd men tittar man ut genom fönstret blir man ju inte direkt sugen. Sen går jag ju på penicilin oxå..
Jag har kört hoj i 17år och konstigt nog blir abstinensen större för varje år. Mycket märkligt, men alla tips hur man gör vintern skojigt mottages tacksamt.
Kemisk semester i 6 mån kanske vore nåt:D

Gammalågalen

Med lem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Sucka DR650 vinter-ök, Traja TT600 03
Polarna och jag tog en sväng genom skogen ner mot Rosenhill idag. Blev förvånad över hur mycket hojar man fortfarande ser. Mest var det ju skitiga skogsknarrar, men det fanns både glidare och en och annan sporthoj. Blev en 4-timmarstur i alla fall. Rettan var nog glad över att få stanna hemma idag, med tanke på hur Suckan såg ut väl hemma.

/GoG

Dawe

Guest
Gammalågalen skrev:
2619724 Polarna och jag tog en sväng genom skogen ner mot Rosenhill idag. Blev förvånad över hur mycket hojar man fortfarande ser. Mest var det ju skitiga skogsknarrar, men det fanns både glidare och en och annan sporthoj. Blev en 4-timmarstur i alla fall. Rettan var nog glad över att få stanna hemma idag, med tanke på hur Suckan såg ut väl hemma.

/GoG

Såg inte en hoj när jag var ute i Lördags. Men det var lite bistert på Bulten när det var 5 grader, små dugade och började skymma. Men det har sin charm det oxå.
Vi får hoppas på en kort vinter.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Man är ju inte van att se endast en hoj utanför Rosenhill och vid fiket i Waxholm.
Kul bilder. Ta fram dem i vår igen

CH skrev:
2619696 Jag har visserligen en hoj påställd men tittar man ut genom fönstret blir man ju inte direkt sugen. Sen går jag ju på penicilin oxå..
Jag har kört hoj i 17år och konstigt nog blir abstinensen större för varje år. Mycket märkligt, men alla tips hur man gör vintern skojigt mottages tacksamt.
Kemisk semester i 6 mån kanske vore nåt:D

Jag köpte en gammal hoj som jag och en skruvar i ordning. Funkar för mig :)

Last edited:

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Hoj
Hayabusa
Härligt dawe. Jag och richard var ute en sväng, fast då var det mer cyklar vid Rosenhill. Sen hade Hayabusa-klubben möte och vi parkerade hojarna i bilhallen (Peugeot i Nacka) och hade mötet. Döm om vår förvåning när vi kom ner och fick se vad busorna gjort när de var alldeles ensamma. :va :tungan

Bifogat

• IM001586.jpg
    IM001586.jpg
    119.8 KB · Visningar: 87
  • IM001584.jpg
    IM001584.jpg
    138.9 KB · Visningar: 97
  • IM001585.jpg
    IM001585.jpg
    139.4 KB · Visningar: 104
  • IM001588.jpg
    IM001588.jpg
    120.3 KB · Visningar: 58
  • IM001589.jpg
    IM001589.jpg
    136.8 KB · Visningar: 111
  • IM001594.jpg
    IM001594.jpg
    115.4 KB · Visningar: 114

Dawe

Guest
aBuseMe skrev:
2619875 Härligt dawe. Jag och richard var ute en sväng, fast då var det mer cyklar vid Rosenhill. Sen hade Hayabusa-klubben möte och vi parkerade hojarna i bilhallen (Peugeot i Nacka) och hade mötet. Döm om vår förvåning när vi kom ner och fick se vad busorna gjort när de var alldeles ensamma. :va :tungan

Dom porrade lite så att det blev småbusor!
Ja då har väl ni lite att "fostra" i vinter då. Dom lär väl vara 125or till våren antar jag. Kan riktigt se framför mig hur ni kommer på rad på Bulten med mammabusa längst fram.

Dawe

Guest
Road-Ragge skrev:
2619786 Man är ju inte van att se endast en hoj utanför Rosenhill och vid fiket i Waxholm.
Kul bilder. Ta fram dem i vår igen

Jag köpte en gammal hoj som jag och en skruvar i ordning. Funkar för mig :)

Nej det var lite tomt överallt. Men det var ett skönt avslut på säsongen.

Kommer du ha en VFR när du "skruvat" färdigt?

Nytt framdäck, drivpaket, pads, 1800 och 2400 service gjord så nu är det bara stoppa i ett nytt batteri i vår :)

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Kapten Blåskägg skrev:
2619577 Tack mannen, längtar som fan till nästa onsdagssäsong :)

Jag med mannen!

Då ska jag bara med fler ggr peppar peppar

Vi får väl öva lite innan så du kan stila lite som gruppledare :tummenupp

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Dawe skrev:
2619435 Några bilder till

Ser på ljuset att du var på tok för tidig till Sveadonken...jag och Blåskägg rullade in vid 14.30 ungefär....:) Var jävligt skönt att få sig ett par mil, det var väl mest troligt dom sista för säsongen...:näsblod

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ja skulle ha blitt en aningen deppig i Waxholm om ja va där med hojjen så här års...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...