Stilskapande TV serier

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Med tanke på allt skräp som produceras för att visas på TV idag under bästa sändningstid skulle man lika gärna kunna sända några gamla stilskapande godingar från 60,70 och 80 talet i repris för den nya generationen som växer upp idag att ta del av. Misstänker att det är fler än jag född under senare delen av 70 talet och tidigare som hade kunnat avsätta en söndags eftermiddag eller senare kväll under veckorna för att följa någon av följande serier.

Roger Moore är sevärd i både The Saint och The Persuaders . I den senare är en lika sevärd Tony Curtis med. Miami Vice med Don Johnson och Philip M. Thomas behöver väl ingen närmare presentation. För närvarande så sänder Kanal 5 serien sent om nätterna varje lördag.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Skulle nog inte då så långt och kalla allt nytt skräp?

24, Threat Matrix, John Doh, ER, CSI Miami är juh bland det bästa någonsin gjorts! :tummenupp

Som mini serie ligger nya Battlestar Galactica. :Bugar

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Nightrider och McGyver, två klassiker.

McGyver - Göra atombomber av gamla skor. :yoparty

Nightrider - Talande bil i särklass!! :yoparty

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
303 skrev:

Jajjemen :tummenupp
Det märkligaste i MacGyver och The A-team, tycker jag var att var dom än hamnade/blev inlåsta, så fanns det alltid en svets....

Är det nån som kommer ihåg tv-serien Automan? Minns den bara svagt. Jag har för mig att det var nå typ av robot (typ robocop) och han behövde nån typ av gas för att fungera. Han hade också nån tuff bil...

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
SuperMicke skrev:
Jajjemen :tummenupp
Det märkligaste i MacGyver och The A-team, tycker jag var att var dom än hamnade/blev inlåsta, så fanns det alltid en svets....

Är det nån som kommer ihåg tv-serien Automan? Minns den bara svagt. Jag har för mig att det var nå typ av robot (typ robocop) och han behövde nån typ av gas för att fungera. Han hade också nån tuff bil...
Hmm det såg jag i Tyskland för ett tagsen automan och cursor var det va? Den ene hade en blå dräkt

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
rougie skrev:

Det gjorde jag inte heller. Läser du det en gång till kommer du nog inte att tolka det så. Själv är jag dock rätt trött på att se alla reality shows i tablån under bra sändningstider. Hade gärna bytt ut dessa mot några gamla klassiska tv serier med högt underhållsvärde under samma sändningstider.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Airwolf och Knightrider... :tummenupp

Sedan fanns det en serie där någon körde runt i en svart sportbilmodell och hade lite udda krafter, men har var tvungen att ladda upp sig med elektricitet, även bilen har jag för mig.

Någon som kommer ihåg vad den serien heter ?

Sedan gick även Titta han flyger eller The Greatest American Hero som orginaltiteln var.
Handlade en vanlig snubbe som hittade en dräkt som gav honom superkrafter och han var lite ovan att kontrollera dessa krafter.

Kommer ihåg bl.a ett avsnitt då han försökte ta kål på ett monster nere i en kloak :3freak

Bifogat

• automan.jpg
    automan.jpg
    19.5 KB · Visningar: 109
Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Mcgajver, nightrider, a-team med mera har man ju sett på 5an de senaste åren. The Saint har väl inte sänds på nån svensk kanal på minst 10 år?? Charlies änglar går ju på ZTV. Airwolf har ju inte gått på 5an på säkert 5-10 år. Själv är man glad att Melrose Place har börjat gå på 4an. Ok, såpa visst men det e rätt kul och se ändå när man inte har annat för sig efter man vart ute hela dagen och ska lata sig lite vid tvn. Skulle inte tacka nej till diverse rymdanime som gick på tv på 80-talet. Fast allt detta går ju ladda ner på DC?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
rougie skrev:

24, Threat Matrix, John Doh, ER, CSI Miami är juh bland det bästa någonsin gjorts! :tummenupp

Som mini serie ligger nya Battlestar Galactica. :Bugar

24 är ju något nyskapande, har inte sett matrix du snackar om, inte heller John doh. ER är klart godkänt men CSI Miami är ju bara skit.

Det börjar bli dags för MASH att ersätta kvinnofängelset igen och TJ Hooker borde göra comeback på någon kanal.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Öh, serien hette väl ändå Knightrider, va? :va

Jag vill se Doktor Snuggles. Det är för lite knarkinspirerade barnprogram på teve nu för tiden. :näsblod

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024