Stockholm?

Spastic

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
zx9r
Är det svårt att få ett jobb i Stockholm tro? Jag menar jag e ju en jävul på att svetsa :) men om man bor i norrland å inte känner rätt folk går det ju inte att få jobb här uppe verkar det som. Är så jävla trött på att va arbetslös å känna sej som en parasit på samhället.
Funderar starkt på att dra söderut kanske störe chans att få jobb i Sthmls trakten plus att mc säsongen varar mycket längre då :) hmm men Stockholm är ju farligt :) eller? massa mord å rån å sånt.

jaja, sitter bara å funderar lite så här mitt i natten.

viklund

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR - såld
Du har nog lättare att hitta jobb i Stockholm en norrland. Större stad som sagt.
Jag såg nog aldrig nå bråk när jag var ute,, kanske var för jag var så full jämt när jag var ute :p

Stockholm är en trevlig stad, blev 3år för mig där, flytta dit.

Spastic skrev:
Är det svårt att få ett jobb i Stockholm tro? Jag menar jag e ju en jävul på att svetsa :) men om man bor i norrland å inte känner rätt folk går det ju inte att få jobb här uppe verkar det som. Är så jävla trött på att va arbetslös å känna sej som en parasit på samhället.
Funderar starkt på att dra söderut kanske störe chans att få jobb i Sthmls trakten plus att mc säsongen varar mycket längre då :) hmm men Stockholm är ju farligt :) eller? massa mord å rån å sånt.

jaja, sitter bara å funderar lite så här mitt i natten.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Äh, det skiljer inte så särskilt mycket när det gäller kriminaliteten. Norrland och Stockholm har nog ungefär lika stor befolkning. Bara det att den norrländska befolkningen är utspridd på en betydligt större yta. Så om man ser till antalet brott per capita så är det nog ingen större skillnad.

En skillnad som kan finnas är att det i sthlm finns diverse organiserad brottslighet som det inte finns så mycket av norrut. Likaså är inte antalet rån som sker ungdomar emellan lika utbrett i de nordligare länen. Men denna brottslighet är för det mesta som mest kännbar för de som befinner sig i de kretsar där den förekommer (alltså löper man störst risk att råka ut för dessa om man är maffiamedlem eller ungdom).

Du som vuxen privatperson från norrland utsätter dig alltså inte för någon betydligt större risk att utsättas för brottslighet än vad du gör i dagsläget.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag bodde elva år på Norrböle (Läkarn) och har bara en sak att säga: Schappa medan tid är! Du kommer inte att sakna Schtaaaaan. Stockholm vettefan, överreklamerat och även om man får jobb får man inte bostad inom två timmars resväg om man inte vill bo på tredjehandskontrakt som en polares polare som känner någon som har en kontakt med en småmafioso kunnat skaka fram. Men sök dig för allt i världen söderut innan du fastnar i det där jäkla hålet. Gå i celibat medan tid är till att börja med, det gör dyrt när gummin brister och många är de som fastnar av den anledningen... ;)

I Skellefteå får man inte jobb om man inte är släkt med någon. :fakta Man är en suspekt utböling om man är mindre än tredjegenerationens Skellefteåbo. Förmodligen för alltid, om man inte har släktband till Glommersträsk, detta nav varifrån inaveln sprider sig som en svulst över trakten...

Nej, jag gillar inte direkt Skelet. Good riddance! :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...