Stockholmare - återta mc-rutorna!

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Under vintern verkar många bilister tänka "äh, det finns inga motorcyklar så här års, jag kan ställa mig i mc-rutan". Lite surt då jag som kör året om letar parkering...

...nu till våren verkar det finnas en del bilister som inte kommit ur vinterns beteende, utan envisas med att få 4-8 motorcyklister sura, eftersom man måste leta upp någon annan mc-ruta att stå i.

Nu är det så att om man blir förbannad på någon som envisas med att stå i en mc-ruta (ofta är det samma bil gång på gång) så kan man ta och ringa till Gatu- och fastighetskontorets driftcentral, där de tar hand om felparkeringsärenden.

Telefonnummer : 08 651 00 00 <- lägg in i mobilen NU.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Dit brukar jag ringa när fyrhjulapuckona ställer sig i bussrutorna... Så jag kan ringa när det står bilar i hojrutorna också. Sist jag var i stockholm så stod det två bilar runt kurvan vid Gallerian (på Malmskillnadsgatan) rakt över MC-rutan, då går det inte att ta den kurvan på rätt sida refugen med buss...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...