Stockholmsåkare!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Idag bestämde jag mig för att nu får det vara nog! Nu ÄR våren här så jag ringde Folksam och försäkrade hojen och ställde på den!!
Puttrade iväg i maklig fart till MC-bolaget i Veddesta och unnade mig ett par snygga blåeloxerade bobbiner(eller hur fan det stavas...) Blev bjuden på lunch av killarna där så att jag tinade upp :tummenupp
Kollade däcktrycket och upptäckte att jag hade kört dit med halvpunka nästan! 0,8 kg i bakdäcket! Illa,illa!
Efter lite luft i däcken kändes hojen ännu trevligare att köra och jag kände mig tvungen att få gasa av mig lite på E4:an :squid
Mötte faktiskt en likasinnad i höjd med Rotebro och vi vinkade glatt till varann :yoparty

Är det fint väder i morgon också så blir det en tur igen, nån som hänger på?

:D en nöjd och glad Bikerwoman :D

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
bikerwoman skrev:
2046946 Idag bestämde jag mig för att nu får det vara nog! Nu ÄR våren här så jag ringde Folksam och försäkrade hojen och ställde på den!!
Puttrade iväg i maklig fart till MC-bolaget i Veddesta och unnade mig ett par snygga blåeloxerade bobbiner(eller hur fan det stavas...) Blev bjuden på lunch av killarna där så att jag tinade upp :tummenupp
Kollade däcktrycket och upptäckte att jag hade kört dit med halvpunka nästan! 0,8 kg i bakdäcket! Illa,illa!
Efter lite luft i däcken kändes hojen ännu trevligare att köra och jag kände mig tvungen att få gasa av mig lite på E4:an :squid
Mötte faktiskt en likasinnad i höjd med Rotebro och vi vinkade glatt till varann :yoparty

På lördag är det åkning, kanske vårens första samåkning?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Var också ute och körde idag :) Så fort jag såg att solen tittade fram och att termometern klättrade över +6 så ringde jag folksam och försäkrade och ställde på. 11 mil blev det :yoparty :yoparty Nu är det nog dags att börja se sig om efter en annan avatar och byta signatur...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tredje turen avverkades igår, 13-14 mil nånting :)

Imorrn ska det bli snöblandat å nollgradigt här omkring :huvet :4skrika :argpådato
Men det ser ju mer lovande ut på lördag, så man kanske skulle ta en tur! När, var och hur som sagt? :va

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
bikerwoman skrev:
2046946 Idag bestämde jag mig för att nu får det vara nog! Nu ÄR våren här så jag ringde Folksam och försäkrade hojen och ställde på den!!

Tjena bruden! ser att du äntligen skaffat en riktig hoj... :tungan
Tänkte ut en sväng i helgen eventuellt..Men i morgon är det för tidigt, Får hem mina gaffelben i morgon så jag hinner nog inte i morgon.
hör av dig om det blir nå't i helgen. :yoparty

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Vad sägs om en tur (om vädret är bra och snön borta) imorn? Samling Mcdonalds barkarby vid två tiden för att åka mot bålsta-sigtuna.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Fighter skrev:
2050060 Vad sägs om en tur (om vädret är bra och snön borta) imorn? Samling Mcdonalds barkarby vid två tiden för att åka mot bålsta-sigtuna.

Vad synd, jag slutar jobbet kl 15 och kan inte sticka ut förrän 15.30. Men man kanske möter er om man ger sig ut en sväng åt det hållet?

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
bikerwoman skrev:
2050088 Vad synd, jag slutar jobbet kl 15 och kan inte sticka ut förrän 15.30. Men man kanske möter er om man ger sig ut en sväng åt det hållet?
Jo det kanske skulle gå och mötas någonstans, än är färdvägen inte helt klar. Men jag skriver här sen när man har funderat lite vilken väg man kommer att ta.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Om nu det är bra väder och inte allt för blött på vägarna så utgår turen från mcdonalds i barkarby/outlet vi 2. För att sedan röra sig ut mot bro-bålsta-sigtuna-upplandsväsby-stäket och tillbaka till mcdonalds barkarby.

/Fighter på lånat konto.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Bor ni i samma Stockholm som jag? :va

Det regnar småspik & snöar om vartannat....3 cm rullgrus på vägarna & runt 0 grader! ...ni måste ha bra mycket abstinens! haha!!

Kör försiktigt.....

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
HönaPower skrev:
2050350 Bor ni i samma Stockholm som jag? :va

Det regnar småspik & snöar om vartannat....3 cm rullgrus på vägarna & runt 0 grader! ...ni måste ha bra mycket abstinens! haha!!

Kör försiktigt.....
Enligt smhi ska det bli 4-5 grader "varmt" och solsken på eftermiddan så det ska nog gå och köra, men försiktigt då.
/Fighter igen på lånat konto

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Hyffsat bra uppslutning iaf... :rofl
Fighter och jag gjode norra länsdelarna med stora leenden, tur att man har intergralhjälm, annars så skulle nog en del undra om allt stod rätt till..
Vi gör väl ett nytt försök nästa helg..

Lelle101

Jävligt rolig
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
FZ6-S
Tommy-74 skrev:
2052403 Hyffsat bra uppslutning iaf... :rofl
Fighter och jag gjode norra länsdelarna med stora leenden, tur att man har intergralhjälm, annars så skulle nog en del undra om allt stod rätt till..
Vi gör väl ett nytt försök nästa helg..
BRA! Då e ja på! Dags att damma av springaren... :brinnerup

Danne777

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
zx-10r
Tänkte ta mig en sväng på hojen 12+ i solen:) någon som skall på? kör från upplandsbro (bro) någon i trakterna som skall ut så kan vi ju slå våra kloka huven ihop och averka några mil/Daniel

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!