j0cke
Retired
- Gick med
- 16 Sep 2012
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tog kortet nu i veckan och en sak som jag inte har fått lära mig, som jag behöver lära mig, är hur jag ska tänka när det gäller körning på morgonen inne i stan. Jag kör själv tex vid köerna från liljeholmen till Hornstull. Där är det ju stopp i alla filer redan från E4an.
De hojar jag ser kör i bussfil, kör mellan bilar, kör på höger och vänster sida, och sedan ställer sig längst fram vid rödljuset.
Är detta "rätt"? Vad säger ni? Hur tänker ni?
Jag förstår självklart att man inte ska utmana ödet, och hela tiden vara medveten om filbyten osv.
En annan sak, vid rödljus i Stockholm när det är tex 2 filer och ca 5 bilar i varje kö, stannar man snällt längst bak? Eller åker man fram även där?
Det vore snällt med lite svar om hur ni tänker och resonerar, även vad ni har för erfarenheter om vad man inte ska göra.
Tack!
De hojar jag ser kör i bussfil, kör mellan bilar, kör på höger och vänster sida, och sedan ställer sig längst fram vid rödljuset.
Är detta "rätt"? Vad säger ni? Hur tänker ni?
Jag förstår självklart att man inte ska utmana ödet, och hela tiden vara medveten om filbyten osv.
En annan sak, vid rödljus i Stockholm när det är tex 2 filer och ca 5 bilar i varje kö, stannar man snällt längst bak? Eller åker man fram även där?
Det vore snällt med lite svar om hur ni tänker och resonerar, även vad ni har för erfarenheter om vad man inte ska göra.
Tack!