Stockholmssnurren, 26 augusti

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Hej,

Det blir en Stockholmssnurr i år igen. I år sker starten vid Shell-macken i Norsborg lördagen den 26 augusti mellan kl 9 och 11. Det blir ca 20 mil på fina vägar söder om Stockholm, med lite luriga tipsfrågor och mål vid Rapido's klubbkåk. Precis som tidigare år ingår det en grillad korv och lite dryck i startavgiften. Nytt för i år är att vi lottar ut 5 presentkort i starten utöver priser för flest rätt.

Mer information och bilder från tidigare snurrar hittar ni här:
http://www.rapido.se/info/info.php4?id=198

Snurrengeneral
KjellF

Last edited:

Pernixen

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Yamaha TDM 850
Nu är det ännu närmre!!
Som sagt ovan.. start vid Shellmacken i Norsborg/Alby mellan 9 och 11 på lördag. Målgång senast kl 16 på Rapido.
Varmt välkomna!
:squid

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Ducati St4s
kjellf skrev:
2295552 Hej,

Det blir en Stockholmssnurr i år igen. I år sker starten vid Shell-macken i Norsborg lördagen den 26 augusti mellan kl 9 och 11. Det blir ca 20 mil på fina vägar söder om Stockholm, med lite luriga tipsfrågor och mål vid Rapido's klubbkåk. Precis som tidigare år ingår det en grillad korv och lite dryck i startavgiften. Nytt för i år är att vi lottar ut 5 presentkort i starten utöver priser för flest rätt.

Mer information och bilder från tidigare snurrar hittar ni här:
http://www.rapido.se/info/info.php4?id=198

Snurrengeneral
KjellF

Hej Kjelle!
Så ni har bytt sträcka och övergett roslagen....? För mycket tjälskott?

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Nu har jag tränat lite på Mantorp, där var det fint väder så det förväntar jag mig imorgon också! Regnar det så kan man ju åka direkt till klubben och käka korv :)

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Det vore ju trist att bryta en skön trend och missa snurren i år men både posse att åka med och schysst väder lyser med sin frånvaro så..

Aja. Än är de några timmar kvar.

Last edited:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Jag såg solen, så jag åkte solo dit. Träffade på trevligt åksällskap vid startplatsen och fick någon att åka rundan med.

Dagens roligaste händelse var när jag stod vid sista rödljuset innan man svänger upp till Rapidos klubbstuga. Bakifrån kommer en hoj och kör upp ganska nära och kör på mig :confused: .

Väl uppe vid stugan kommer killen fram till mig och jag trodde han skulle be om ursäkt eller nåt, men han flinade bara och sa att alltid när han ser en Ducati så brukar han köra nära och sparka till på bakdäcket, för att se hur föraren reagerar, då han tycker att Ducatiägare verkar vara lite extra kinkiga.

Ganska kul tyckte jag faktiskt, men fördomar i motorcykelvärlden saknas verkligen inte.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Charlyze skrev:
2410821 :tummenupp

Ännu ett lyckat arrangemang av Rapido!

:)

Instämmer! med tanke på hur det såg ut på morronen och eftermiddagens väderutsikter så kan man inte vara annat än nöjd:tummenupp

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
fille600 skrev:
2410904 Instämmer! med tanke på hur det såg ut på morronen och eftermiddagens väderutsikter så kan man inte vara annat än nöjd:tummenupp

Jo det krävde en hel del optimism och envishet för att ignorera den gråtunga molnfilten som hängde precis över hjälmen när jag stack iväg. Väldigt nära att det blev en extra lång sovmorgon istället.
Sen blev det ju bara kanoners!
:)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Kommentar: Vart tog startkorten och kartorna som utlovades att skulle komma till BMW-klubbens arr på Tuvängen vägen??

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
smilee skrev:
2410373 att alltid när han ser en Ducati så brukar han köra nära och sparka till på bakdäcket, för att se hur föraren reagerar, då han tycker att Ducatiägare verkar vara lite extra kinkiga..

Sparka på mitt moppe bara, gör det....:smasha
(jäkla japstomtar! nej, jag har inga fördomar)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...