Stockholmsvägar...

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Får se i vår hur bulten ser ut :gråta

Kör bulten på vägen till skolan och det är inte så mycket hål. Däremot är det förjävla mycket "sänkningar", får se hur mycket av det som rätar ut sig när isen släpper. Känns som att åka båt i höga vågor, konstant upp och ner.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
:mad::huvet

Kör på vasagatan idag vid 19-tiden och ska upp på centralbron. Helt plötsligt så försvinner framvagnen ner i en jävla bombkrater. Ingen märkning av något slag. Och det är mitt i en skarp kurva så det går inte att köra fort.

Självklart hör jag ett oljud från framvagnen efter det.

Nu när jag kommer hem så lägger jag mig under bilen för att kolla och då ser jag att ena krängningshämmar-staget är knäckt. Nej, inte böjt, det är AV. FUCKING AV!!! :huvet:huvet:huvet

Säkert mer skit som är trasigt, men det märker jag i morgon när jag börjar riva i det på riktigt. :gnissla

Vem stämmer jag?

screaming-child.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:mad::huvet

Kör på vasagatan idag vid 19-tiden och ska upp på centralbron. Helt plötsligt så försvinner framvagnen ner i en jävla bombkrater. Ingen märkning av något slag. Och det är mitt i en skarp kurva så det går inte att köra fort.

Självklart hör jag ett oljud från framvagnen efter det.

Nu när jag kommer hem så lägger jag mig under bilen för att kolla och då ser jag att ena krängningshämmar-staget är knäckt. Nej, inte böjt, det är AV. FUCKING AV!!! :huvet:huvet:huvet

Säkert mer skit som är trasigt, men det märker jag i morgon när jag börjar riva i det på riktigt. :gnissla

Vem stämmer jag?

View attachment 379520

Köp en gammal Olds. Ballongpuppor och bladfjädrar.

http://www.youtube.com/watch?v=FmFovYnt6WU

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Fy fasen vad det hade kunnat sluta annorlunda om inte landningen hade gått så bra med oldsen..
Se till att dokumentera skadorna på ert fordon och på vägbanan och berätta sen för oss andra hur man gör för att få rätt och för att få ersättning av väghållaren för det är nog inte helt lätt alla gånger.
Vi måste börja ställa lite kvalitetskrav på hur våra skattepengar spenderas.
Billigast är inte alltid bäst och just vägar är i mina ögon något man ska se långsiktigt på då underhållet vida överstiger nybyggnadskostnaden..

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jaha, då har man gjort en diagnos och skruvat bort allt trasigt.

Båda kränghämmar-stagen är helt av på båda sidor, lite spruckna plastdetaljer samt att det läcker olja någonstans ifrån. :gråta

Måste komma åt en lyft för att undersöka oljeläckaget närmare. Kul. :död

photo (14).jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fasen vad trist. Måste vart en rejäl smäll det där :(
Håller tummarna att oljeläckaget inte leder till ytterligare obehagligheter.

Båda kränghämmar-stagen är helt av på båda sidor, lite spruckna plastdetaljer samt att det läcker olja någonstans ifrån. :gråta

View attachment 379549

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Skickade in en felanmälan till https://dka.vv.se/kundtjanstext/ häromdagen och fick idag det här svaret:

Hej!

Tack för att du kontaktar oss. Vid mer brådskande ärenden av denna karaktär är det dock bra om man ringer in till oss på 0771-921 921 (öppet dygnet runt alla dagar) då vi har längre handläggningstid på skriftliga ärenden.

Denna väg inspekteras dagligen, så ett sådant potthål brukar aldrig bli långvarigt. Dessutom körde jag sträckan i helgen och såg då inget hål. Därför utgår jag från att hålet blivit lagat

Om du svarar på detta meddelande är det viktigt att du inte ändrar i ämnesfältet för att ditt svar ska hamna rätt.

Med vänlig hälsning,

Viktor Laurell
Kundtjänsthandläggare

Telefon: 0771-921 921

Trafikverket
781 89 Borlänge
www.trafikverket.se

vet inte riktigt hur jag ska tolka det här. Verkar iaf inte som att de protokollför felanmälningarna :confused:

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Skickade in en felanmälan till https://dka.vv.se/kundtjanstext/ häromdagen och fick idag det här svaret:

Hej!

Tack för att du kontaktar oss. Vid mer brådskande ärenden av denna karaktär är det dock bra om man ringer in till oss på 0771-921 921 (öppet dygnet runt alla dagar) då vi har längre handläggningstid på skriftliga ärenden.

Denna väg inspekteras dagligen, så ett sådant potthål brukar aldrig bli långvarigt. Dessutom körde jag sträckan i helgen och såg då inget hål. Därför utgår jag från att hålet blivit lagat

Om du svarar på detta meddelande är det viktigt att du inte ändrar i ämnesfältet för att ditt svar ska hamna rätt.

Med vänlig hälsning,

Viktor Laurell
Kundtjänsthandläggare

Trafikverket
781 89 Borlänge
www.trafikverket.se

vet inte riktigt hur jag ska tolka det här. Verkar iaf inte som att de protokollför felanmälningarna :confused:

Jo, det gör de nog. Varför du inte ska ändra ämnesraden vid svar beror på att ditt svar ska hamna direkt i det ärende de skapat för din anmälan. Man gör såhär för att undvika att ett nytt ärende skapas för samma sak som sedan säkert bara kommer att stängas med hänvisning till det första = onödigt jobb för kundtjänstpersonalen.
Har de inte lagt till något nummer eller liknande i ämnesraden som skulle kunna vara ett unikt ärendenummer? Då vet du att de protokollför anmälningarna i alla fall eftersom ett ärende faktiskt har skapats :)

Edit: För att tillföra något mer till tråden i sig så har även jag reagerat på vägarna här i Skåne och tycker att de är sämre än vad de brukar vara under/efter vintern. Hoppas de är ute och lagar allt relativt fort sen.

Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jo, det gör de nog. Varför du inte ska ändra ämnesraden vid svar beror på att ditt svar ska hamna direkt i det ärende de skapat för din anmälan. Man gör såhär för att undvika att ett nytt ärende skapas för samma sak som sedan säkert bara kommer att stängas med hänvisning till det första = onödigt jobb för kundtjänstpersonalen.
Har de inte lagt till något nummer eller liknande i ämnesraden som skulle kunna vara ett unikt ärendenummer? Då vet du att de protokollför anmälningarna i alla fall eftersom ett ärende faktiskt har skapats :)

Edit: För att tillföra något mer till tråden i sig så har även jag reagerat på vägarna här i Skåne och tycker att de är sämre än vad de brukar vara under/efter vintern. Hoppas de är ute och lagar allt relativt fort sen.

Jodå, jag vet hur en kundserviceorganisation funkar, sitter nämligen ovanför en av Sveriges större :p
Att ett ärende skapas är väl förvisso bra, men vad jag menade var nog snarare att det inte verkar som att det varken eskalera eller läggs vidare tid på. Typiskt "hej, tack för ditt mail men vi bryr oss egentligen inte"-svar :rolleyes:

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Alla myndigheter är skyldiga att diarieföra samtliga ärenden som inkommer. Det betyder dock inte att ärendena senare kommer samköras för att t.ex. se var det är flest skador eller anmälningar. Troligtvis ligger ärendet orört för evigt om inte annat anges i det svar som skickas ut vid behandlingen :7peta

Som komplettering kan tilläggas att mail, trots detta, diarieförs sporadiskt. Brev diarieförs alltid. Telefonsamtal diarieförs endast om det finns ett syfte :fakta

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Jodå, jag vet hur en kundserviceorganisation funkar, sitter nämligen ovanför en av Sveriges större :p
Att ett ärende skapas är väl förvisso bra, men vad jag menade var nog snarare att det inte verkar som att det varken eskalera eller läggs vidare tid på. Typiskt "hej, tack för ditt mail men vi bryr oss egentligen inte"-svar :rolleyes:

Det är inte så jag tolkar deras svar faktiskt. Han säger ju att han kört sträckan i helgen utan att se något hål och att han därmed utgår ifrån att det är lagat. Det kan väl vara fixat, eller? Förstår inte riktigt vad de kan göra mer i detta läget.
Om felet kvarstår får du ju återkomma till dem och meddela det, förslagsvis via telefon enligt det första stycket i hans svar, så bör de ju ordna någon som åker ut och tittar på det och förhoppningsvis lagar det om det nu inte redan blivit gjort.

Det enda jag kan tycka gällande deras hantering som kunde ha skötts bättre är att de borde ha skrivit tydligare (uppenbarligen) att om du anser att problemet kvarstår får du återkomma. Jag tycker ju dock att det säger sig självt :)

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu

Hej!

Med vänlig hälsning,

Viktor Laurell
Kundtjänsthandläggare

Trafikverket
781 89 Borlänge
www.trafikverket.se

Tips från "insidan" - alla myndigheter är skyldiga att diarieföra samtliga ärenden som inkommer - dock! - mail brevförs AT BEST sporadiskt, brev diarieförs alltid och samtal aldrig.

/Tjänstemannen

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03

View attachment 379549

Kan det ha varit du som skrev en insändare som publicerades i Metro idag?
"Jaha, vart ska jag skicka räkningen för min trasiga framvagn på bilen? Jag har aldrig någonsin varit med om sämre gator i Stockholm, det är potthål överallt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin