Stoppad på vägen hem..

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jaha, då blev man stoppad på vägen hem från jobbet idag då..

Stod längst fram (såklart) vid ett rödljus vid Västerbroplan i Sthlm, 100 meter längre fram så stod ett till ljus som var grönt, så när mitt ljus slog om så tänkte jag att "nej, nu jävlar ska jag förbi innan det blir rött där oxå"..
drog väl på "ganska" bra upp på västerbron som var helt tom.. :hojraket

Väl uppe på bron så ser jag en bil (såg bara vit ut i backspeglarna) som verkade köra fort, jag hann tänka: "hur fan gick det där till, borde ju vart rött där nere",, sen,, "helvete...!" och nitade till 48 mätarkm/h..

men visst var det polisen,, var rätt säker på att de inte hunnit mäta nån hastighet, så jag stannade..

de inspekterade hojen lite,kollade upp den och lappen, fick blåsa osv.. jag började snacka bankörning helt utan anledning.. sen kom försöket till uppläxning..

hon: "du vet varför vi stoppade dig va?"
jag: ja, jag drog på rätt bra där borta.
hon: mm, kanske inte så smart i rusningstrafiken.. finns väl lämpligare tillfällen om du vill köra fort inne i stan?
jag: :confused:
jag: :va
jag: :D

sen var det bara, "kör försiktigt, ha en bra dag!"

hursomhelst. hela poängen med "storyn" är mest att jag ville tipsa om att både polistjejen, ganska kort, mörkt, ev lite kraftig och killen, nån jämnårig (ca 30?) ljus, rakad kille var hur softa som helst. skittrevliga, inget tjafs eller "visa vem som bestämmer" alls..,,
hon påpekade däcken lite men sa att "jag är ingen regelryttare" eller liknande..

tror att man kan komma rätt långt på att faktiskt stanna och inte försöka hålla på att bitcha hela tiden :tummenupp

kul avslutning på måndagen!

Hudik

Guest
Köp INTE nån triss, din tur på sånt är nu förbrukad för en tid framåt..

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Ja sådana poliser är lätträknade.
En del snutar kaxar sig till och med när man ska blåsa.
på 10år och ca 120000mil (i arbetet) har jag träffat 2 trevliga sympatiska poliser.
En av dom gav mig cirkus 3tkr i böter.
Det gjorde ingenting för han var en av dom trevligaste människor jag träffat.
Jag blev så jävla chokad över hur trevlig han var att jag skakade hand och sade "tack så mycket" innan jag körde därifrån.

Kom på det 5min senare ..... va i helv böter.

Hudik

Guest
Ja sådana poliser är lätträknade.
En del snutar kaxar sig till och med när man ska blåsa.
på 10år och ca 120000mil (i arbetet) har jag träffat 2 trevliga sympatiska poliser.
En av dom gav mig cirkus 3tkr i böter.
Det gjorde ingenting för han var en av dom trevligaste människor jag träffat.
Jag blev så jävla chokad över hur trevlig han var att jag skakade hand och sade "tack så mycket" innan jag körde därifrån.

Kom på det 5min senare ..... va i helv böter.

Ha ha :tummenupp

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Är väl vi allmänheten som gör att poliserna blir griniga och jävliga tyvärr. Kan inte tänka mig annat eftersom det väldigt ofta är grinigt beteende man hör om. Tror varken en random person eller polis är så från början utan helt enkelt blir det efter år ut och år in med kaxiga bilister, unga killar som vill tuffa sig inför polarna och annat gnäll och spydigheter dem får ta emot. Dem är inte mer än människor. Men visst, enormt med creds till dem som behållt det glada humöret genom åren. De finns ju de oxå

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag blev också stannad av två riktigt trevliga poliser. Jag kan varmt rekommendera örebro trakterna om ni vill bli av med körkortet på ett snällt sätt :)

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Är väl vi allmänheten som gör att poliserna blir griniga och jävliga tyvärr. Kan inte tänka mig annat eftersom det väldigt ofta är grinigt beteende man hör om. Tror varken en random person eller polis är så från början utan helt enkelt blir det efter år ut och år in med kaxiga bilister, unga killar som vill tuffa sig inför polarna och annat gnäll och spydigheter dem får ta emot. Dem är inte mer än människor. Men visst, enormt med creds till dem som behållt det glada humöret genom åren. De finns ju de oxå

Det må ju vara hänt, men det betyder ju inte att man behöver acceptera att dom uppför sig som överlägsna skitstövlar vid vanliga rutinkontroller. då har dom missuppfattat sin uppgift rejält.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Va, drog du bara på? Slangade du inte över hela Västerbron?

• Gilla
Reaktioner: tcg

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Polisen är bra!

Gott att höra, tror att det fördetmesta är såsom du beskriver. Ha det gott, Toyman

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Det må ju vara hänt, men det betyder ju inte att man behöver acceptera att dom uppför sig som överlägsna skitstövlar vid vanliga rutinkontroller. då har dom missuppfattat sin uppgift rejält.

Blivit stannad vid 6 rutinkontroller hitills på 4 år, aldrig blivit dåligt bemött. Men det kanske har att göra med att jag kört lagligt och allt varit sin ordning vid alla tillfällena. Tror bemötandet man får har mycket att göra med hur man är själv mot dem även om det givetvis inte alltid är så. Men som någon skrev, ska du bli av med kortet så gör det i Örebrotrakterna. Verkar vara här de är trevligast då :krama

Kan tilläggas att jag alltid varit på topphumör när jag blivit stannad eftersom jag inte har gjort mig skydlig till något de kan bötfälla mig för om jag ser att de inte har en laser i handen :)

Last edited:

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Är väl vi allmänheten som gör att poliserna blir griniga och jävliga tyvärr.

Oj jag önskar att det verkligen vore så.
Det är en viss typ av människa som i regel söker sig till ett arbete som polis eller väktare, militär osv.

Har 5 bekanta som blivit poliser.
Bara en utav dom har inte gått igenom någon typ av personlighetsförändring.
3st blev betydligt drygare än innan och den sista har i princip förlorat alla gamla vänner.

Ok om man jämför med en gammal snut som jobbat natt och handskats med dryga fyllon och svin halva sitt liv.
Då kan jag förstå att man själv blir ett.

Samma sak med sura busschaufförer som kört natt i 15 år och har folk som pissar i bussen.
Då kan jag förstå att han med tiden blivit ett svin.

Men gick man ut polishögskolan ganska nyligt så borde man inte drabbats så hårt av sitt arbete att man förvandlats till ett schwine.

Har träffat många gröngölingar rent av aspiranter som ska sätta sig på en.
Psyk testerna borde vara hårdare.... Mycket hårdare.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Det tror jag med. Jag har blivit stoppad i storleksordningen 30 gånger under dom drygt 17 år jag haft körkort och jag har aldrig råkat ut för att dom varit otrevliga. Dom flesta gångerna har varit för rutinkontroller eller flygande besiktningar men två gånger hade jag visst gasat lite för mycket men det har aldrig varit några otrevliga tonlägen i alla fall. Så jag tror att det beror väldigt mycket på hur man bemöter dom precis som det är med alla andra människor.

Celi

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX R 750
Vad skönt att det gick så bra! Och vad härligt att jag fick skratta lite i kväll, jag kunde se din min framför mig när du funderade på vad polisen menade med "lämpligare tillfällen om du vill köra fort inne i stan" *haha*

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vad skönt att det gick så bra! Och vad härligt att jag fick skratta lite i kväll, jag kunde se din min framför mig när du funderade på vad polisen menade med "lämpligare tillfällen om du vill köra fort inne i stan" *haha*

Ja, det la lixom ribban för resten av "mötet", så det var skönt :)

och visst blir man bemött som man själv bemöter.
försöker generellt att vara trevlig när jag råkar ut för sånt där även om man är förbannad inombords.. (i 99 fall av 100 är jag ju förbannad för mig själv).

tycker synd om polisen som råkar ut för så mkt pajasar i sitt jobb.. brukar dra paralleller till IT support.. alltid är det nån j*vla användare som man VET att de gjort nåt fel, de vet såklart själva om det oxå,, men lik förbannat så ska de låtsas som att de inte vet vad man pratar om,, då blir man bara irriterad..

så när de frågar om jag vet varför man stannar en så kan man lika bra säga att man kanske körde lite fort (dock inte hur fort såklart).. men iaf vara lite medgörlig.. så får förhoppningsvis de något trevligt på jobbet oxå,, :krama

på nåt sätt tror jag dessutom att det gynnar mig och andra att det finns folk som är retards som måste ljuga om allt och/eller alltid drar från polisen.. då framstår man själv som mkt bättre och klarar sig :D

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Jag lever i tron om att man alltid klarar sig så länge man ogenerat bjuder på en wheelie. Lite som när ett oskyldigt barn råkar välta Mingvasen i porslinsaffären ner i golvet och biträdet tvingas säga "Det är okej, det är okej.."

Du hade blivit omkörd med en :tummenupp från både nougaten och mr skinhead!

Celi

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX R 750
Ja, det la lixom ribban för resten av "mötet", så det var skönt :)

och visst blir man bemött som man själv bemöter.
försöker generellt att vara trevlig när jag råkar ut för sånt där även om man är förbannad inombords.. (i 99 fall av 100 är jag ju förbannad för mig själv).

tycker synd om polisen som råkar ut för så mkt pajasar i sitt jobb.. brukar dra paralleller till IT support.. alltid är det nån j*vla användare som man VET att de gjort nåt fel, de vet såklart själva om det oxå,, men lik förbannat så ska de låtsas som att de inte vet vad man pratar om,, då blir man bara irriterad..

så när de frågar om jag vet varför man stannar en så kan man lika bra säga att man kanske körde lite fort (dock inte hur fort såklart).. men iaf vara lite medgörlig.. så får förhoppningsvis de något trevligt på jobbet oxå,, :krama

på nåt sätt tror jag dessutom att det gynnar mig och andra att det finns folk som är retards som måste ljuga om allt och/eller alltid drar från polisen.. då framstår man själv som mkt bättre och klarar sig :D

Oooj vilken bra jämförelse med IT!! Jag hade ett fall senast igår där programmet "helt plötsligt bettedde sig på det här viset, har aldrig hänt förr". Märkligt att några inställningar var ändrade, hon var SA och enligt henne hade ingenting ändrats... Det funkade ju kanon sen efter lite handpåläggning, men det var av nån märklig anledning jag som fick sura miner för att programmet inte betedde sig som det skulle. *suck* :rolleyes:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
e väl fortfarande lagstadgat att polisen ska göra honör till folk de vill prata med ;), hur ofta händer det, skärpning nu alla poliser! :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka