storcken89
Allting ä relativt!!
- Gick med
- 31 May 2005
- Hoj
- Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Som sagt, går det att göra en stoppie med ABS-bromsar??
storcken89 skrev:jo i och för sig så låser man ju aldrig hjulet om man ska göra en lång stoppie men om man ska göra en röljusstoppie då?? Men borde dom inte ha nån abs-funktion ller vad man ska kalla det så man inte kan slå över å??
Optimus Prime skrev:mäts inte skillnaden mellan d 2 hjulen? så d går om man ser till att ha samma hastighet på bakhjulet
Nexor skrev:Jag hade inte velat testa det på en hoj
Va jobbigt de blir att stå i kö i backar då, måste hålla emot med benen efter som bromsen släpper när hjulet står still...xyx skrev:I de system som sitter på MC tror jag bara hastigheten på framhjulet mäts, så ABSen går in när framhjulet stannar.
HanneZ skrev:Va jobbigt de blir att stå i kö i backar då, måste hålla emot med benen efter som bromsen släpper när hjulet står still...
PacMan skrev:Inte? Jag tror det är bra med ABS på hojar, och ser egentligen ingen nackdel med det, utom möjligen att det är dyrt då.
HanneZ skrev:Va jobbigt de blir att stå i kö i backar då, måste hålla emot med benen efter som bromsen släpper när hjulet står still...
Nexor skrev:Jag tänkte mer mitt i en stoppie när ABS pumpen börjar jobba... kanske inte en höjdare.
Långa farbron skrev:Vi provade på en BMW med ABS i sommras och lyckades inte.
Problemet är ju att du måste bromsa till ordentligt för att det skall lyfta (även om du hjälper till med kroppen) och då hoppar ABS:en in och sabbar.
Dock så går det ju att koppla ur den enkelt på BMW.
storcken89 skrev:Som sagt, går det att göra en stoppie med ABS-bromsar??
Har jag inte helt fel så har du ett "kugghjul" (med kuggarna åt sidan) och en sensor som går över dessa kuggar och kommer den inte över nästa kugg (dvs att hjulet stannat) så släpper den på bromsen. Isåfall borde det inte alls vara några problem med att göra stoppies med ABSxyx skrev:I de system som sitter på MC tror jag bara hastigheten på framhjulet mäts, så ABSen går in när framhjulet stannar.
Gustav1 skrev:Det är inte så att du väger lite för mycket?
Olof Eriksson skrev:Har jag inte helt fel så har du ett "kugghjul" (med kuggarna åt sidan) och en sensor som går över dessa kuggar och kommer den inte över nästa kugg (dvs att hjulet stannat) så släpper den på bromsen. Isåfall borde det inte alls vara några problem med att göra stoppies med ABS
Så tror jag det är gjort på VFR iaf, BMW ska väl ha nåt flashigt system som läser båda hjulen, bara för att vara BMWiga.
lorkan skrev:Rödljustoppie (Endo alltså) ? Kan man inte göra en lång stoppie (stoppie) vid ett rödljus då ?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|