Är ute efter en snål och rymlig familjebil / buss. Har en Skoda Octavia kombi nu och med barnstolen bakom passagerarsätet så får passageraren sitta med knäna mot instrumentpanelen. Väldigt oskönt. Så jag behöver en väldigt rymlig bil som rymmer två barnstolar, barnvagn och hyfsat stor hund. Och 2 personer till. Några tips? Det jobbiga är att den får kosta max 15000:-...
Jag vägrar Volvo och frun vill inte ha Saab.
När man ändå ska handla så kanske man ska handla så stort som möjligt? Men den måste också vara snål...
Blockat på:
Citroen Evasion
Peugeot 806
Mitsubishi Space Wagon
Ford Galaxy
Seat Alhambra
Volkswagen Sharan
Toyota Previa
Opel Zafira
Alla finns i det prissegmentet. Space Wagon verkar vettig men de är 5 år äldre än övriga för samma pengar. Snöat in lite på Citroen eftersom den verkar vara ganska snål för sin storlek (806:an borde också vara det eftersom det är samma bil). Forden säger nog slurp.
Någon som har något tips? Någon som kanske har en Evasion, 806:a eller annan att sälja?
Andra bilar som också platsar? Förbrukning är viktig. Pris också...
Hjälp mottages tacksamt!
Jag vägrar Volvo och frun vill inte ha Saab.
När man ändå ska handla så kanske man ska handla så stort som möjligt? Men den måste också vara snål...
Blockat på:
Citroen Evasion
Peugeot 806
Mitsubishi Space Wagon
Ford Galaxy
Seat Alhambra
Volkswagen Sharan
Toyota Previa
Opel Zafira
Alla finns i det prissegmentet. Space Wagon verkar vettig men de är 5 år äldre än övriga för samma pengar. Snöat in lite på Citroen eftersom den verkar vara ganska snål för sin storlek (806:an borde också vara det eftersom det är samma bil). Forden säger nog slurp.
Någon som har något tips? Någon som kanske har en Evasion, 806:a eller annan att sälja?

Hjälp mottages tacksamt!