Stora Holm; MC Live

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Tja :)



Lägger upp bilder jag tagit ifrån MC-Live idag (24/04-10), jag lägger inte upp alla då de blir över 120 bilder. Men 89 bilder blir det iaf om jag räknat rätt. Säg till om ni tycker något kunde varit bättre eller så. Ljuset är redigerat lite efter för att få en lite mörkare ton då det va rätt jobbigt sol ljus ibland. Däremot va mässan/träffen över min förväntan, mycket roligt att se på.



Enjoy



MC-Live-1.jpg




MC-Live-2.jpg




MC-Live-3.jpg




MC-Live-4.jpg




MC-Live-5.jpg




MC-Live-6.jpg




MC-Live-7.jpg




MC-Live-8.jpg




MC-Live-9.jpg




MC-Live-10.jpg




MC-Live-11.jpg




MC-Live-12.jpg




MC-Live-13.jpg




MC-Live-14.jpg




MC-Live-15.jpg




MC-Live-16.jpg




MC-Live-17.jpg




MC-Live-18.jpg




MC-Live-19.jpg




MC-Live-20.jpg




MC-Live-21.jpg




MC-Live-22.jpg




MC-Live-23.jpg




MC-Live-23-2.jpg




MC-Live-24.jpg




MC-Live-25.jpg




MC-Live-26.jpg




MC-Live-27.jpg




MC-Live-28.jpg




MC-Live-29.jpg




MC-Live-29-2.jpg




MC-Live-30.jpg




MC-Live-31.jpg




MC-Live-32.jpg




MC-Live-33.jpg




MC-Live-34.jpg




MC-Live-35.jpg




MC-Live-36.jpg




MC-Live-37.jpg




MC-Live-38.jpg




MC-Live-39.jpg




MC-Live-40.jpg




MC-Live-41.jpg




MC-Live-42.jpg




MC-Live-43.jpg




MC-Live-44.jpg




MC-Live-45.jpg




MC-Live-46.jpg




MC-Live-47.jpg




MC-Live-48.jpg




MC-Live-49.jpg




MC-Live-50.jpg




MC-Live-51.jpg




MC-Live-52.jpg




MC-Live-53.jpg




MC-Live-54.jpg




MC-Live-55.jpg




MC-Live-56.jpg




MC-Live-57.jpg




MC-Live-58.jpg




MC-Live-59.jpg




MC-Live-60.jpg




MC-Live-61.jpg




MC-Live-62.jpg




MC-Live-63.jpg




MC-Live-64.jpg




MC-Live-65.jpg




MC-Live-66.jpg




MC-Live-67.jpg




MC-Live-68.jpg




MC-Live-69.jpg




MC-Live-70.jpg




MC-Live-71.jpg




MC-Live-72.jpg




MC-Live-73.jpg




MC-Live-74.jpg




MC-Live-75.jpg




MC-Live-76.jpg




MC-Live-77.jpg




MC-Live-78.jpg




MC-Live-79.jpg




MC-Live-80.jpg




MC-Live-81.jpg




MC-Live-82.jpg




MC-Live-83.jpg




MC-Live-84.jpg




MC-Live-85.jpg




MC-Live-86.jpg




MC-Live-87.jpg
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Du ska aldrig fota bilar/mc etc "ovanifrån" de får intrycket till att det är leksakshojar eller mopeder, sen syns dem inte heller bra.

Utan försök att fota i samma höjd med mindre vidvinkel.

Synd bara att det blåste så jävligt, det var lite lagom kallt vid kusten grrr! :)
Man fick klämma o köra nya hojar iaf det var riktigt kul som förra året, själv beställde jag en ny leksak. :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Vårvärmen

Förstår att där var mycket roligt att se på, men ser på bilderna nästan inget folk. Var det bristen på värme som ställde till det. De där pengarna för inträde ??? Inkl det parkering ochså.

Till er som varit på detta nya koncept MC-live. är det bättre än mc-mässan på 2Hjul som brukar hållas i jan/feb vartannat år GBG/STHLM

En vill ju tänka tanken att de som inte blivit fast i mc-träsket ++++ inte åker till Stora Holm/Barkaby och då missar mc-branschen möjligheten att påverka till beslut i rätt riktning. Vi motorcyklister behöver bli flera. Då skulle möjligheten till bättre mc-service på mindre orter ochså komma i ett gynsamt läge.

Skönt att fredagens pissväder blir till en solig mc-helg. Ha det gott ni som utmanar "Celcius" idag.

Toyman på Göteborgs MotorShow inne i värmen:), gott om besökare:)! kanske skulle det vara mera utställare, lite mera motorsport, custom och show. Definitivt mera mc! Men de som besöker oss se ut att ha det avslappnat och bra:D.
 

Bifogat

  • IMG_2015 sh.jpg
    IMG_2015 sh.jpg
    138.4 KB · Visningar: 122
Last edited:

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
hoj
det var en kvinna och en man som fotade när alla provåkte! ngn som vet vilka dem är? tog ngn annan kort ? lägg gärna upp!

grym dag igår!:tummenupp
 

WR125X_Driver

Kör Farsans Gamla Puch
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Tjörn
Hoj
Yamaha, WR125X, 09a
Du ska aldrig fota bilar/mc etc "ovanifrån" de får intrycket till att det är leksakshojar eller mopeder, sen syns dem inte heller bra.

Utan försök att fota i samma höjd med mindre vidvinkel.

Synd bara att det blåste så jävligt, det var lite lagom kallt vid kusten grrr! :)
Man fick klämma o köra nya hojar iaf det var riktigt kul som förra året, själv beställde jag en ny leksak. :)

Vissa tillfälen va jag tvungen att fota "ovanifrån" för att vissa utav dom t.ex MV Agusta stod trångt till.

Nästa mässa/träff jag går på ska inte vara lika mycket vidvinkel :)

Ah de blåste grymt mycket. Någon ny favorit hoj? Och vad beställde du? :)

:confused:Vem var kvinnan som tog bilder då folk körde på banan.

Vet tyvärr inte, verkar inte som någon vet ännu av dom som kollat här. Testa att googla på mc live stora holm så kanske hon har en webbsida eller liknade?

Förstår att där var mycket roligt att se på, men ser på bilderna nästan inget folk. Var det bristen på värme som ställde till det. De där pengarna för inträde ??? Inkl det parkering ochså.

Till er som varit på detta nya koncept MC-live. är det bättre än mc-mässan på 2Hjul som brukar hållas i jan/feb vartannat år GBG/STHLM

En vill ju tänka tanken att de som inte blivit fast i mc-träsket ++++ inte åker till Stora Holm/Barkaby och då missar mc-branschen möjligheten att påverka till beslut i rätt riktning. Vi motorcyklister behöver bli flera. Då skulle möjligheten till bättre mc-service på mindre orter ochså komma i ett gynsamt läge.

Skönt att fredagens pissväder blir till en solig mc-helg. Ha det gott ni som utmanar "Celcius" idag.

Toyman på Göteborgs MotorShow inne i värmen:), gott om besökare:)! kanske skulle det vara mera utställare, lite mera motorsport, custom och show. Definitivt mera mc! Men de som besöker oss se ut att ha det avslappnat och bra:D.

Jag va där när dom flesta hade åkt. Sägs ju ha varit ännu mera folk på förmiddagen. Men visst blåste det och va kallt. Och tyckte det va märkligt att man tog betalt för parkering :va Jag gick iaf in som ungdom så klara mig undan allt för dyra priser.

Enligt mig är det inte bättre än 2hjuls mässan (som dessvärre var inställd i år :rolleyes: ) men detta va bra för att de va öppet och man slapp trängas enligt mig.

Jag var på Motorshowen i torsdags, fanns inte så många motorcyklar som jag hade hoppats på däremot.

det var en kvinna och en man som fotade när alla provåkte! ngn som vet vilka dem är? tog ngn annan kort ? lägg gärna upp!

grym dag igår!:tummenupp

Ingen utav dom har kollat in hit i alla fall ännu. Du kanske ska testa att söka på MC Live stora holm. Någon utav dom kanske har en hemsida.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top