Stora stenar på yttre ringvägen i Malmö.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17177523.ab

"Barnfamiljens bil voltade på motorvägen i Malmö i natt.
Anledningen: Någon eller några ska ha kastat ut stenar över hela vägen.
– Det är mycket allvarligt, säger Nils Norling på Skånepolisen.

Klockan 03.19 i natt larmades polis, räddningstjänst och ambulans till Yttre Ringvägen, i höjd med Kvarnby golfklubb, i Malmö."

Vilka idioter, hur är de funtade när de kastar ut stora bumlingar
på en motorväg...

(jag såg nu att tråden hamnade i fel forum... kanske någon
moderator kan flytta?)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Körde själv yttre ringvägen igår i södergående riktning under eftermiddagen strax efter kl 15 och tillbaka i norrgående riktning strax innan kl 19. Man blir mörkrädd när man ser vilka idioter det finns där ute. Inte sitter man i bilen och tänker att det ska ligga stora stenar eller annat på vägbanan även om man kör en sen natt när det är mörkt. Man går heller inte och funderar på att någon ska stå med grön laserpekare på en bro och skjuta mot en eller kasta ner sten eller isblock vintertid. Ändå förekommer sådana saker med jämna mellanrum. Folk har blivit skadade. I många fall är det ungdomshyss där vederbörande inte förstår hur allvarligt det kan gå. Det är dock inget försvar utan bara dålig uppfostran och tillsyn från ungdomarnas vuxenvärld.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Händer tyvärr lite då och då att somliga knäppisar får ett extra frispel och utsätter diverse trafikanter för direkt livsfara.Utanför Lund på motorvägen för något år sedan var det några som slängde ner betongsuggor från en gång och cykelbro.Den gången han man varna andra innan någon skadade sig rejält.På Rosengårdsbron i Malmö har ju diverse mindre intelligenta ynglingar stått och kastat sten på bilar till och från.Även några bussar har blivit beskjutna i samma område rakt genom fönstren. :va

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Sånthär har hållit på i/kring Malmö ett tag. Det är så kallade "ungdomshyss", utförda av "ungdomar". Ungdomar i så kallade "ungdomsgäng". Suck.

Mig veterligen aldrig någon som blivit ertappad och ditsatt för det heller.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Jag visste att den här tråden skulle spåra eftersom det hände i Malmö. Men vet ni vad? Sånt här kan hända även i andra delar av landet. Exempelvis i Landskrona, Södertälje, Borlänge och Botkyrka.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag visste att den här tråden skulle spåra eftersom det hände i Malmö. Men vet ni vad? Sånt här kan hända även i andra delar av landet. Exempelvis i Landskrona, Södertälje, Borlänge och Botkyrka.

Nej men vad är det du säger?

Jag som trodde resten av Sverige levde i harmoni och samförstånd..

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nej men vad är det du säger?

Jag som trodde resten av Sverige levde i harmoni och samförstånd..

Även här i Hälsingland händer det ibland att ett barn gör bus. Då samlas vi alla i bygdegården och Carola kommer dit (vi har ett journummer) och förklarar för barnet varför Gud tycker det är fel med bus. Sedan håller vi händer och sjunger en sång.

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Jag körde på en stor jävla stenbumling som någon hade rullat ut på vägen "för att skojja lite" en natt när mitt b-kort Var nytaget och det var en regning natt.... såg inte att de var nån sten där ens :-s som tur va gick de bara i 50 ...
Hade nog kunnat gå åt helvete annars! Och tacka gud att jag satt i en audi 100 å nte en fiat:p för då hade mina fötter nog gått :p helt sjukt vad folk är dumma i huvudet asså!:död

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Även här i Hälsingland händer det ibland att ett barn gör bus. Då samlas vi alla i bygdegården och Carola kommer dit (vi har ett journummer) och förklarar för barnet varför Gud tycker det är fel med bus. Sedan håller vi händer och sjunger en sång.

Det låter ju fantastiskt! :Bugar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...