Stora Tysklandstråden

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tänkte att det finns utrymme för en tråd om Tyskland. De befinner ju sig i olika slags kriser så det finns säkert saker att diskutera.

T ex:
  • Energikris
  • Industrikris
  • Bilindustrikris
  • Ekonomisk kris
  • Migrationskris
  • Politisk kris
  • Regeringskris
  • AfD
  • Lederhosen
  • Osv...
Pluspoäng ges till inlägg författade på tyska.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi kanske ska använda den här tråden till att diskutera Magdeburg?

Verkar inte som han är väldigt högerextrem, vad det nu betyder.

1000040661.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Vi kanske ska använda den här tråden till att diskutera Magdeburg?

Verkar inte som han är väldigt högerextrem, vad det nu betyder.

View attachment 508051
Visar väl kanske begränsningen med att använda sådana etiketter. Han verkar ju ha sympatiserat med AfD i vissa sammanhang. Om det gör honom till högerextrem vet jag inte. Försöker man lägga samman hans något spretiga profil framstår det snarare som att han varit väldigt inriktad på frågan om situationen för anti-islamistiska asylsökande och försökt utnyttja alla till buds stående medel för att påverka i den frågan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visar väl kanske begränsningen med att använda sådana etiketter. Han verkar ju ha sympatiserat med AfD i vissa sammanhang. Om det gör honom till högerextrem vet jag inte. Försöker man lägga samman hans något spretiga profil framstår det snarare som att han varit väldigt inriktad på frågan om situationen för anti-islamistiska asylsökande och försökt utnyttja alla till buds stående medel för att påverka i den frågan.
Var kan man läsa hans ord om att det skulle vara just anti-islamistiska?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Expressens krönikör Kassem Hamadé har tydligen haft kontakt med gärningsmannen under flera år.

När han tog kontakt med mig väckte han många frågor kring hans kamp för kvinnors rättigheter. Hans djupa engagemang och oväntade insikter om saudiska flyktingars verklighet fick mig att undra över källan till hans omfattande information.

Nu lämnar han mig och andra som hade kontakt med honom i chock. Vilka var hans kontakter? Vad var hans avsikter? Var han sjuk?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Han utför alltså dådet för att Tyskland är frör pro-islamskt.
Dom strömningarna finns ju i Sverige också.
Hoppas bara ingen idiot här protesterar på samma sätt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Han utför alltså dådet för att Tyskland är frör pro-islamskt.
Dom strömningarna finns ju i Sverige också.
Hoppas bara ingen idiot här protesterar på samma sätt.
Jag har läst inlägg lite här och där med folk som tycker att Sverige är för släpphänt mot Islam och att det bara är extrema partier som kan ändra på det.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Ja, det har vi nog alla.
Ska vi räkna med liknande dåd i Sverige?
Hoppas inte. 🥺
Jag tror man kallt skall räkna med att det kommer att ske, sen är bara frågan om av vem/vilka, hur och i vilket sammanhang. Just när det gäller dåd som utförs av ensamma individer skulle jag gissa att risken är högre. Det är rätt stora spänningar i samhället just nu och lägger vi till att det alltid finns människor som kan bli extrema av olika anledningar (personliga tragedier, psykisk sjukdom, droger, radikalisering osv.) finns sannolikt många sådana risktillfällen som kan skapas och som dessutom är svårt för samhället att kunna skydda sig mot.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyskland står ju inför ett befolkningsproblem i snar framtid med, på samma sätt som många andra industrialiserade länder, det kommer ju att bli ett problem när de äldre lämnar arbetslivet och börjar belasta vården.
Jag är lite nyfiken på hur lång tid det tar innan Polen tar Tysklands plats som industriell stormakt i Europa, de har ju redan kommit ifatt och om britterna (även om britterna visar på en stark kräftgång som gjorde det lättare).

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tyskland står ju inför ett befolkningsproblem i snar framtid med, på samma sätt som många andra industrialiserade länder, det kommer ju att bli ett problem när de äldre lämnar arbetslivet och börjar belasta vården.
Jag är lite nyfiken på hur lång tid det tar innan Polen tar Tysklands plats som industriell stormakt i Europa, de har ju redan kommit ifatt och om britterna (även om britterna visar på en stark kräftgång som gjorde det lättare).
Det kanske blir en ”Brintrance” igen?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...