Svanen
Psykos Pilot
Jag har en polare som kan skära ut drev åt mig i lasermaskin.
En polare har köpt en likadant drev och kört med det på din YZ125 och enligt honom så höll det bättre än original, och inget märkbart slitage på kedjan heller.
När jag endå köper drev så tänkte jag köpa 8st.
Det är bara det att jag vill dreva ner hojen, men jag vet inte hur många taggar..
Jag har drevningen 14/45 nu, är ett 30 bakdrev ren overkill?
Min hoj är ju trotsallt *lite* kraftfullare nu än original.
Hojen gör just nu ca. 130km/h i höööögt varvtal och om jag ligger i 100km/h så varvar den ca. 8000rpm
Kan någon räkna ut hur fort den kommer gå med 30 bak?
Jag tänkte iallafall beställa ett drev som är lika stort som original och 7st som är i storlek 30 (?).
Blir ju inte många kronor dyrare per drev när jag endå beställer ett.
Kanske blir 2-300kr/drev.
Och ja, om du har en Aprilia MX kan jag kanske fixa ett drev till dig med, skicka ett PM om du är intresserad.
Dock så kan du bara köpa original eller storlek 30 (?).
En polare har köpt en likadant drev och kört med det på din YZ125 och enligt honom så höll det bättre än original, och inget märkbart slitage på kedjan heller.
När jag endå köper drev så tänkte jag köpa 8st.
Det är bara det att jag vill dreva ner hojen, men jag vet inte hur många taggar..
Jag har drevningen 14/45 nu, är ett 30 bakdrev ren overkill?
Min hoj är ju trotsallt *lite* kraftfullare nu än original.
Hojen gör just nu ca. 130km/h i höööögt varvtal och om jag ligger i 100km/h så varvar den ca. 8000rpm
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Kan någon räkna ut hur fort den kommer gå med 30 bak?
Jag tänkte iallafall beställa ett drev som är lika stort som original och 7st som är i storlek 30 (?).
Blir ju inte många kronor dyrare per drev när jag endå beställer ett.
Kanske blir 2-300kr/drev.
Och ja, om du har en Aprilia MX kan jag kanske fixa ett drev till dig med, skicka ett PM om du är intresserad.
Dock så kan du bara köpa original eller storlek 30 (?).