storlek på skinnstället????

HanneZ

Guest
storlek 52, 54,56 bör väl passa.

Iväg o prova hos en firma som du vet är sniken, dom brukar ju inte va så svåra o hitta.

Sen så köper du en storlek som du inte får in magen i, så har du batnings/tränings motiveringen given! :)

/ Hannes

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
du låter som en 52 om du vill ha en rejsig passform och en 54 för mer ledig.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Tror också på storlek 52.

Jag är ca 183 lång, och väger 75 kg.
Jag har ett raceställ storlek 50, som sitter som målat på mig. :yoparty

Julez

RESPECT MY ATHORITAH!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Bara Kwackasaki, och en dekaltrimmad 9-5 Aero
korpe skrev:
Tjena på er grabbar och flickor! nu är det så att jag ska köpa hoj å tänkte höra med er först om ni vet hur fan man tar reda på vilken storlek man har utan att åka in till försäljaren å prova (tänkte köpa beg) som jag 185cm lång å lite fläsk hänger det ju men jag jobbar på det hahaha
ha det bra nu hej

Du måste praktiskt taget åka till en återförsäljare och provva för att få ett som sitter fint.

Jag har kondompassning på mitt Dainese-raceställ. Är 182cm lång och väger ca 80kg och det är på fitthåret att det räcker till på längden, vilket jag tycker är det svåraste att töja ut i ett ställ. passformen förändras ju efter din kropp ju mer du använder det. Detta skall man tänka på om du köper beg av någon som är fet och du är smal, då kommer det aldrig att passa kanske trots att det vart rätt strl från början. :confused:

Vet ej hur det är med storlekar på andra märken, jag har kört Dainese i hela mitt liv och tänker fortsätta med det oxå, dessa ställ rockar nämligen hårdast! ;)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife