Storleks problem

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Jag ska till och köpa mitt första skinnställ.
TÄNKER köpa ett två delat och när jag har varit och provat byxor i butik, Jag får jag inte på mig storlek 54.:mad: 56 sitter hyfsat men blir en aning lång.:gnissla Knäskydden sitter lite för långt ner även när jag "sitter" i dem. Finns det nån short storlek och i så fall vart. Tänkte inte lägga ner en halv förmögenhet på stället men måste man så måste man.

Alla tips e bra tips

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
TÄNKER köpa ett två delat och när jag har varit och provat byxor i butik, Jag får jag inte på mig storlek 54.:mad: 56 sitter hyfsat men blir en aning lång.:gnissla Knäskydden sitter lite för långt ner även när jag "sitter" i dem. Finns det nån short storlek och i så fall vart. Tänkte inte lägga ner en halv förmögenhet på stället men måste man så måste man.

Alla tips e bra tips

:fakta
http://www.psi-sweden.com/html/index.asp

Last edited:

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Utan hoj...

Alla tips e bra tips

Kolla Alpinestars delade ställ. Dom brallorna var större jämfört med Daineses i samma storlek medans jackorna var lika.
Annars är väl Halvarsons sydda för lite större vikingar (?)

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Finns ju skräddasydda skinnställ som de mäter efter just dig och som inte skulle kosta mer än ett "vanligt" skinställ. Kommer inte på vilka som säljer sånna men det finns säkert någon kanallt person här på forumet. :tummenupp

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Storleks problem på två delat skinn ställ? Hel ställ är säkrare än två delat skinn ställ. Så om du inte måste ha två delat skinn ställ så titta efter ett ett delat skinn ställ istället (hel ställ alltså). Finns en del billiga en delade skinn ställ på FC-moto.de. De har säkert en del två delade skinn ställ också för den delen.

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Utan hoj...
Storleks problem två delat skinn ställ? Hel ställ är säkrare än två delat skinn ställ. Så om du inte måste ha två delat skinn ställ så titta efter ett ett delat skinn ställ istället (hel ställ alltså). Finns en del billiga en delade skinn ställ på FC-moto.de. De har säkert en del två delade skinn ställ också för den delen.

Inte mindre än 14 särskrivningar i det inlägget. Jobbigt att läsa... :rolleyes:

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Du kan få köpa mina BMW skinnbrallor. Det är storlek 50 (som jag brukar ha) fast anpassade efter jävligt feta tyskar. Jag skulle kunna gå upp 10 panner utan att fylla ut dem. Halva pris!

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Inte mindre än 14 särskrivningar i det inlägget. Jobbigt att läsa... :rolleyes:

Jag vet inte vad som är roligast, att du såg alla särskrivningar eller att du inte inser att det var en pik till trådstartaren.
:D :klappar :tummenupp

Edit: ser att du missade en sär skriv ning. :musik

Last edited:

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Utan hoj...
Jag vet inte vad som är roligast, att du såg alla särskrivningar eller att du inte inser att det var en pik till trådstartaren.
:D :klappar :tummenupp

Edit: ser att du missade en sär skriv ning. :musik

Ville inte såga dig helt. Men varför pika en kille som missar på ett ställe? Har du ännu mer hojabstinens än jag själv?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Ville inte såga dig helt. Men varför pika en kille som missar på ett ställe? Har du ännu mer hojabstinens än jag själv?

För att texten i inlägg #1 är åtgärdad nu. Det var väldigt mycket sär sk riv ning ar innan.

Men din kommentar satt som en spark på pungen. Jag har hojabstinens!

Trevlig kväll på er alla, my dear internetlåtsasvänner. :)

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
För att texten i inlägg #1 är åtgärdad nu. Det var väldigt mycket sär sk riv ning ar innan.

Men din kommentar satt som en spark på pungen. Jag har hojabstinens!

Trevlig kväll på er alla, my dear internetlåtsasvänner. :)

det va spännande.... Det editerade sig själv då för jag har inte gjort nåt.... Kanske för långt mellan ögonen så det ser ut som särskrivning?!:confused:

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!