Storleksfråga, Puma 1000 vs. Astars SM-X plus

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Innan jag drar iväg min beställning till fcmoto tänkte jag fråga om någon här har/har testat båda nämnda stövlarna och kan uttala sig om hur storlekarna förhåller sig gentemot varandra? Testade en sm-x plus strl. 44 på mässan i vintras och den satt perfekt. Borde Puma-stöveln i strl. 44 funka på mina fötter då?

Och nej, jag har tyvärr ingen möjlighet att åka och testa stöveln om inte någon känner till en återförsäljare någonstans i värmlandsskogarna.

Tacksam för svar!

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Storleksmässigt är de ganska lika, däremot så är puma det obekvämaste jag nånsin haft på min fot. Det gjorde ont att ha den på sig.

Så försök att prova dem innan du köper är mitt råd.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Storleksmässigt är de ganska lika, däremot så är puma det obekvämaste jag nånsin haft på min fot. Det gjorde ont att ha den på sig.

Så försök att prova dem innan du köper är mitt råd.

Ok, värt att tänka på.. du tror inte det skulle kunna skilja från person till person? kanske är din fot som inte är riktigt lämplig för puma.

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Jo, det är klart det är så att alla fötter är olika, men det var metallskenorna som sitter runt vristen som skavde, så det är ju inget man går in. Vissa skor sitter ju bättre än andra, men jag har inte provat några innan Puma skorna som gjorde ont att ha på sig.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Jo, det är klart det är så att alla fötter är olika, men det var metallskenorna som sitter runt vristen som skavde, så det är ju inget man går in. Vissa skor sitter ju bättre än andra, men jag har inte provat några innan Puma skorna som gjorde ont att ha på sig.

Det låter inte alls bra.. Kanske är ett måste i alla fall att se och testa stöveln i verkligheten innan beställning. Finns det fler som delar Number 2:s åsikt eller som har andra åsikter som stöveln?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag har inte haft Puma på foten själv... bara känt och klämt på dom. Men enligt den svenska generalagenten är dom små i storlekarna och man bör gå upp en storlek.

För övrigt får jag ett gediget och sjysst kvalitetsintryck av stöveln. 1000 v2.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Efter en stunds googlande verkar det som fler inte varit 100% nöjda med Pumastöveln, och då jag inte har möjlighet att testa den innan känns det väl riskabelt att beställa.. Så nu lånar jag min egen tråd lite och undrar om någon har testat eller har arlen ness stövlarna, eller kanske kan ge förslag på andra stövlar?

kanske ska nämna att budgeten ligger på 2000:- för stövlar, kanske ev. en eller ett par hundringar till om det ska behövas.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
puma sitter ok när de väl sitter, men för mig var det skitsvårt att ens få i foten i storelekn jag behövde! (41) de har liksom ingen dragkedja, bara som en "mockasin", man bara sticker i foten.
Alpinestars skulle det blivit om jag var du.

Men egentligen rekommenderar jag SIDI om du inte är tjockfotad, supernöjd med allt de gör!

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
smx plus is the shit :p, tyckte puman var helt konstig när de väl satt på foten

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Ett tips är Oxtars stövlar - mycket sköna och säkra(crashtestat dem själv:tummenupp )

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Det blev ett par vita sm-x plus från fcmoto till slut. Även om det blev några hundringar mer känns det bäst att köpa något man haft på foten innan och vet funkar :) slängde med ett par Berik handskar också, ska bli kul att se vilken kvalité dom håller.

Helt OT: borde det inte finnas någon avdelning här på SH där användarna kan skriva recensioner av sin utrustning, något liknande det man kan hitta på bike.se? Tror många skulle kunna ha nytta av det, inte minst jag själv.

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Drar upp en gammal tråd igen.

Vilken version av Puma 1000 är det som har metallgrejen som irriterar? såg att det nämdes V2 i tråden, och undrar om den finns kvar i V3 som finns tillgänglig nu?

Vänligen

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...