Stort Problem.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej jag tar studenten imorgon, nu är det så att alla studenter firar studentfest på harrys ( stans krog ), jag är bara 17år, ett år mindre än de andra. Och det är 18årsgräns, en vän prata med några anställda och de sa att jag inte fick komma in fast jag var student pga alkoholserveringslagen. Jag kommer få stå utanför, helt själv.

Detta känns inte allt för kul, finns det inget sätt att jag ska komma in på, typ målsmans sällskap eller gäller inte det?

Eller någon annan smart lösning? Liksom skolan som har fixat studentfest där men när jag frågar dem så kan de inte gör något säger dem.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Pr0bz skrev:
2221420 Hej jag tar studenten imorgon, nu är det så att alla studenter firar studentfest på harrys ( stans krog ), jag är bara 17år, ett år mindre än de andra. Och det är 18årsgräns, en vän prata med några anställda och de sa att jag inte fick komma in fast jag var student pga alkoholserveringslagen. Jag kommer få stå utanför, helt själv.

Detta känns inte allt för kul, finns det inget sätt att jag ska komma in på, typ målsmans sällskap eller gäller inte det?

Eller någon annan smart lösning? Liksom skolan som har fixat studentfest där men när jag frågar dem så kan de inte gör något säger dem.
Jodå, det ska gå att lösa. Du får vistas i lokal där det förekommer försäljning och förtäring fastän du inte har åldern inne, bara du inte dricker. Men att det blir svårt för stället att hålla ögonen på dig är ju ett problem som dom kanske inte kan hantera.
Om dom har någon form av garanti på att du inte dricker så ska det vara lugnt.

Grattis förresten! :tummenupp

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Du kan ju alltid försöka att smyga dig in med dina kompis.. Och hoppas på att de inte frågar dig efter lägg.. Jag hade iallafall hellre chansat.

Grattis:tummenupp

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Dom lär väl inte kolla lägg på alla som kommerr i kostym och precis har tagit studenten!
Försök smita in bara och håll dig sen borta från vakterna!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vet fler st "minderåringar" som varit i din situation och dom har gått in som alla andra

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
det är ju att våga chansa liksom, om man inte kommer in då e de inte så kul :brinnerup

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Tråkigt som fan, klart du ska med kompisarna på studenten!

Jag hade en yngre tjej i min klass och hon fick komma in!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Biturbo skrev:
2221496 Pr0bz har Pr0bz... :7peta

:hihi Kunde inte låta bli..

Går man upp vid den tiden så sätter det sig någonstans, numer vetenskapligt bevisat... :rofl

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Aee skrev:
2221688 Falskleg? är ju en idé....
Ja, men det är ingen bra idé. Det kallas urkundsförfalskning. Och det är verkligen inte bra.

Jonathan

Guest
Gustav1 skrev:
2222184 Men, de kollar väl fan inte leg. på studenter?

Jo, faktiskt.
På vår studentskiva för ett par veckor sedan var man tvungen att ha leg. för att kunna komma in. En kille i klassen hade dock glömt så då fick en lärare intyga att han var myndig.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Esquire skrev:
2221953 Ja, men det är ingen bra idé. Det kallas urkundsförfalskning. Och det är verkligen inte bra.
Vad blir det för straff om man lånar nån kompis leg, eller ett äldre syskons? Urkundsförfalskning då också?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA