Stränga handledare?

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Hur stränga är de när man kör upp??
Räcker det att placera sig fel en gång för att man ska få göra återbesök?
6 dagar kvar nu, och jag känner mig inte riktigt säker... :(

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
jag råkade kör i en bussfil och blev kuggad... ifos så missade jag en påbudsskylt :rodnar... Men det var en typisk "fälla", det var tydligen många som hade gått på det där. Ett tips är att verkligen inte bry dig om att du har en spionerande bmw bakom dig :mad: , annars är det lätt hänt att man litar blint på de, typ "sväng höger, HAHAHA lurad, enkelriktat!!!"

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Får de göra så???
Det är ju som om poliser provocerar fram brott, och vad jag vet är det bara lagligt i USA. :p

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Lurvas skrev:
Får de göra så???
Det är ju som om poliser provocerar fram brott, och vad jag vet är det bara lagligt i USA. :p

en kompis till mig´s trafikskolelärare sa att dom inte får "lura" en eller kugga en med flit, typ ovanstående exempel.

jag tror inte att en felplacering i vägbanan spelar nån större roll, kör som du brukar... jag tänkte hela tiden att jag va en bil, eftersom jag knappt övningskört något med MC...

lycka till!
/Olle

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
knappast, men däremot kan dom vara lite luriga ibland och försöka försätta en i svåra situationer......

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
polarn torska i måndags på garagevändningen :eek:
hann höll sig inom markeringarna men inspektörn tyckte att han vinglade lite när han balanserade....va fan är det för folk

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Lurvas skrev:
Får de göra så???

Det är klart dom får, förutsatt att det finns en väg åt höger att svänga in på. Dom menar ju att du svänga in på vägen till höger efter den/dom enkel riktade gatan/-orna. Men visst, jag kan hålla med om det kan vara ganska fult ivissa situationer, men man ska ju oxå vara uppmärksam så... :rodnar

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Akrylamid skrev:
jag råkade kör i en bussfil och blev kuggad... ifos så missade jag en påbudsskylt :rodnar... Men det var en typisk "fälla", det var tydligen många som hade gått på det där. Ett tips är att verkligen inte bry dig om att du har en spionerande bmw bakom dig :mad: , annars är det lätt hänt att man litar blint på de, typ "sväng höger, HAHAHA lurad, enkelriktat!!!"

Va det nära barkaby? först fick man köra i filen sen efter en korsning inte längre.

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Edholm skrev:
Brorsan körde upp igår.. han gjorde väll totalt kanske 4fel.. Men lappen fick han ändå.. :)

Nu blir jag glad igen, den här dan har varit skit.
Börjar med att mcn startar för en gångs skull (ska skriva om det i en annan tråd), och sen lägger den av när jag stannat och startar inte mer.
Fick då låna skolans asfula, asgammla kdx, som vibrerar som en eldriven dildo (motorvägskörning).
När jag sen ska visa vad jag "kan" så lyckas jag göra 3 "kuggfel" på 5 min + att köra mot rött. :(
Sen dess har det inte varit nån bra dag.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping